eur:
393.88
usd:
369.22
bux:
65894.82
2024. április 23. kedd Béla
Nyitókép: Wikipédia/Rawpixel

Még mindig nem veszik elég komolyan az internetfüggőséget

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai Intézetének kutatásából kiderült: majdnem minden huszadik felnőttnél fennáll a kockázata az internetfüggőség kialakulásának.

Király Orsolya, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai Intézetének egyetemi adjunktusa részletesen ismertette az intézet kutatását. Elmondta: a teljes népességet vizsgálták, 18 és 64 éves kor között. Nagyon sok eredmény viszont kifejezetten a 18-34 éves korosztályra lett bemutatva.

A felnőtteknél az internetfüggőség 4,5 százalékos, a közösségi média problémás használata 3,9 százalékos volt,

az online videojátékok problémás használata pedig 1 százalékot tett ki.

"4,5 százalék tényleg sok, de másrészről azt gondolom, hogy a ténylegesen veszélyeztetettek aránya és száma sokkal kisebb, mint ahogy azt a média sugallja" - fejtette ki az adjunktus, hangsúlyozva, hogy ettől függetlenül valóban magas a veszélyeztetettek aránya.

Arra a kérdésre, hogy mit jelent az internetfüggőség, Király Orsolya azt válaszolta: az internet- és közösségimédia-függőség hivatalosan nem létezik. Ezeknél a tevékenységeknél

nem az számít, hogy az illető mennyi időt tölt el, a kérdés az, hogy milyen szintű életminőség-romlást idéznek elő.

Ha valaki úgy használja ezeket, hogy az alkoholizmushoz hasonlóan tönkreteszi az életét, elveszíti a kontrollt, nem veszi észre mennyi időt emészt fel a szenvedély, elhanyagol minden más tevékenységet az életében (házimunka, családtagok, barátok, vagy akár mosdás, evés, alvás) és folytatja annak ellenére, hogy ő maga is érzi, mindez negatív hatással van az életére, akkor beszélünk függőségről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×