Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Michel Barnier, az Európai Bizottság Nagy-Britannia és az Európai Unió kétoldalú kapcsolatrendszerének ügyében illetékes főtárgyalója és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke a Nagy-Britannia és az Európai Unió közöti kereskedelmi és együttműködési megállapodásról zajló vitán az Európai Parlament plenáris ülésének második napján Brüsszelben 2021. április 27-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Pool/Olivier Hoslet

Újabb bevándorlási törvényt készít elő a francia kormány

Az új francia kormány vasárnap bejelentette, hogy 2025 elején új bevándorlási törvényt kíván a parlament elé terjeszteni, alig egy évvel az előző szöveg által kiváltott heves viták után.

Maud Bregeon kormányszóvivő a BFM hírtévének elmondta, hogy "új törvényre lesz szükség", elsősorban azért, hogy "a veszélyesnek ítélt (kitoloncolásra váró) illegális bevándorlók adminisztratív fogdákban való őrizetét meg lehessen hosszabbítani".

Bruno Retailleau belügyminiszter a múlt héten már jelezte, hogy az új francia kormány 210 napra szeretné meghosszabbítani az illegális migránsok adminisztratív őrizetének maximális időtartamát.

Az 1993-ban eredetileg tíz napban meghatározott, közigazgatási fogdában történő fogva tartás időtartamát 2018-ban "kivételesen" 90 napra, terroristaügyekben pedig 210 napra, azaz mintegy hét hónapra emelték.

"Nem zárkózunk el attól, hogy más rendelkezéseken is gondolkodjunk” - tette hozzá a szóvivő, aki szerint "nem lehetnek tabuk, amikor a franciák védelméről van szó". A végrehajtó hatalom tervei szerint a tervezet 2025 elején kerülhet a parlament elé.

Ez az új bevándorlási törvény újabb heves vitákat válthat ki a parlamentben, ahol Michel Barnier miniszterelnök jobboldali-centrista koalíciójának csak relatív többsége van.

A baloldal máris felháborodásának adott hangot a javaslat miatt, Olivier Faure, a Szocialista Párt vezetője "a szélsőjobboldalnak tett ígéretnek" nevezte az új törvényt, amelyet egyébként Marine Le Pen, a Nemzeti Tömörülés vezéralakja valóban kért az új kormánytól.

A július 7-i előrehozott parlamenti választások eredményeként háromosztatúvá vált a nemzetgyűlés 11 frakcióval. Barnier kormányát az elnöki tábor, a centristák és a jobbközép Köztársaságiak támogatják, a másik két tábor, a választásokon élen végző, de a kormányból kimaradó baloldal és az ellenzékben maradt szuverenista jobboldali Nemzeti Tömörülés együtt bármikor megbuktathatja.

Franciaországban 1980 óta harminckét törvényt fogadtak el a bevándorlásról és a külföldiek integrálásáról. A legutóbbi heves vitákat követően január 26-án lépett életbe és szigorításokat rendelt el, de a 2023. december 20-án megszavazott törvény 86 cikkelye közül formai okokból 35-öt teljesen vagy részben kivett a szabályozásból az alkotmánytanács. Ezek elsősorban azok a szigorítások, amelyek az előző kormánytöbbség és a jobboldal közötti megállapodás eredményeként kerültek a szövegbe.

A kilenc alkotmánybíró kivette az új szabályozásból egyebek mellett a kanadai mintára bevezetendő kvótákat, amelyek a következő három évre felső határt szabtak volna a Franciaországba beengedett gazdasági bevándorlók számára, alkotmányellenesnek minősítette a szociális támogatásokhoz való hozzáférés szigorítását, amely különbséget tett európai uniós és nem uniós állampolgárok között, és nem támogatta a családegyesítés feltételeinek szigorítását, ahogy azt sem, hogy a külföldi diákoknak ezentúl kauciót kelljen letétbe helyezniük hazautazásuk költségeinek fedezésére.

Benne maradt viszont a törvényben az akkori kormány eredeti javaslata, amely két pilléren nyugszik: szigorúbban lép fel a bűnelkövető külföldiekkel szemben, és megkönnyíti a kitoloncolásukat, valamint a munkaerőhiánnyal küzdő ágazatokban feketén dolgozó külföldiek helyzetét legalizálja, miután a prefektusok egyéni elbírálás alapján és a munkáltató előzetes beleegyezése nélkül is munkavállalási és tartózkodási engedélyt adhatnak az ilyen helyzetben lévő több százezer embernek.

A migráció kérdésében keményvonalasként ismert belügyminiszter Michel Barnier-hoz hasonlóan a jobbközép Köztársaságiaktól érkezett az új kormányba, s tárcavezetőként tett első nyilatkozata - amelyben kijelentette, hogy "a bevándorlás nem lehetőség", és sajnálja, hogy nem tud népszavazást szervezni a témában Franciaországban - a kormány soraiban is heves vitát váltott ki. Marine Le Pen a miniszterelnök programbeszédét követően azt kérte a kormánytól, hogy a jövő év elején terjesszen be egy új bevándorlási törvényt azon intézkedések visszavezetésére, amelyeket a tavaly decemberben elfogadott törvényből az alkotmánybíróság szerepét betöltő francia alkotmánytanács törölt.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×