Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Torlódó járművek az M7-es autópályán Tárnoknál, miután három autó ütközött Érd térségében 2015. augusztus 7-én. A balesetben többen könnyebben megsérültek.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Mutatjuk, mennyibe kerülnek a jövő évtől az autópálya-matricák

A 2024-es e-matricák árát, vagyis az idő alapú útdíjat az előző évi augusztusi fogyasztói árakhoz kötik.

A jelenlegi jogszabályok alapján 2024-től az e-matricák (idő alapú útdíj) árait az előző évi augusztusi fogyasztói árakhoz viszonyítva határozzák meg, melyeket pénteken hozott nyilvánosságra a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Ezen árakat figyelembe véve átlagosan 16,4 százalékos drágulás várható a jövő évtől – közölte a Portfolio.

A személyautók (D1) esetében az éves matrica 57 260 forintba, míg a megyei 6 600 forintba kerülhet majd.

A kisteherautóknál, mikrobuszoknál, lakóautóknál (D2) az éves matricáért 81 280 forintot, a megyeiért 13 330 forintot kell fizetni.

A Portfolio számításai szerint így alakulhatnak az autópálya-matrica díjak 2024-től:

10 napos Havi Éves Megyei
D1M 3 200 Ft 5 180 Ft 57 260 Ft 6 660 Ft
D1 6 400 Ft 10 360 Ft 57 260 Ft 6 660 Ft
D2 9 310 Ft 14 670 Ft 81 280 Ft 13 330 Ft
U 6 400 Ft 10 360 Ft 57 260 Ft 6 660 Ft

A lap emlékeztet, hogy az e-matricák közül jövőre kikerül a B2 kategória, vagyis a buszoké, ugyanis azok jövőre már a HU-GO rendszerben fizetnek, mint a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsik.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium augusztus végén bejelentette, hogy kibővítik a díjköteles útszakaszok listáját. A hatásvizsgálatban úgy számolt a tárca, hogy évente 150,7 milliárd forint pluszbevétel keletkezhet a módosítással.

A tervek szerint a következő útszakaszok is fizetőssé válnak 2024-től:

  • az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz;
  • az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig;
  • az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott);
  • az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között;
  • az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig;
  • az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.

Karácsony Gergely szerint gyakorlatilag hídvámot vezetnek be akkor, ha a kormány a teljes M0-st fizetőssé teszi, mert így az autóút fővárosi hídjai is fizetősek lesznek. A főpolgármester úgy véli: ezután több tízezer budapesti csak a főváros belsőbb részein tudna autópálya-matrica nélkül átkelni a Dunán, ami még nagyobb dugókhoz vezetne.

Karácsony Gergely tájékoztatása szerint az M0-s hídjain a becslések szerint naponta 16 700 utazás történik a városon belül.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Még december elején közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is csak maximum 35 ezer EU-n kívüli, úgynevezett harmadik országbeli munkavállaló dolgozhat Magyarországon. Mivel a gyenge gazdasági teljesítmény miatt idén sem volt szükség ennyi külföldi dolgozóra, a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégek szerint ez a szám 2026-ban is bőven lefedi majd az igényeket. Ezen csak az változtatna, ha hirtelen tényleg meglódulna a magyar gazdaság teljesítménye. A gazdasági tárca közlése szerint a visegrádi országok körében Magyarországon a legalacsonyabb a harmadik országbeli foglalkoztatottak aránya. A hivatalos tájékoztatás szerint jelenleg Magyarországon 2,6%-os az EU-n kívülről érkező munkavállalók aránya, ugyanakkor vannak olyan kategóriák, amelyek nem esnek a 35 ezres kvóta hatálya alá, tehát a pontos számuk valójában nem ismert.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×