A főpolgármester szerint gyakorlatilag hídvám bevezetését jelenti, ha a kormány a teljes M0-st fizetőssé teszi, mert így az autóút fővárosi hídjai is fizetősek lesznek. Karácsony Gergely úgy véli: ezután több tízezer budapesti csak a főváros belsőbb részein tudna autópályamatrica nélkül átkelni a Dunán, ami még nagyobb dugókhoz vezetne.
Karácsony Gergely Facebook oldalán azt írta, hogy az M0-s hídjain a becslések szerint naponta 16.700 utazás történik a városon belül.
A főpolgármester szerint teljes mértékben elfogadhatatlan az a várospolitikai felfogás, amit a kormány az M0-s gyűrűt használók sarcolásával képvisel. Szerinte az intézkedés jelentősen rontaná a közlekedési lehetőségeket Óbuda és Újpest, valamint délen Budafok, Csepel és Soroksár között.
Abszurdnak és elfogadhatatlannak nevezte, hogy a BKK által megrendelt budapesti buszok után is útdíjat kell fizetni, amelyek egyébként budapesti célpontok között szállítják az utasokat az M0-s hídjain.
A főpolgármester levelet küldött Lázár János közlekedési miniszternek. Azt írta: a főváros ellenzi a tervet, én inkább a most fizetős szakaszok ingyenessé tételét szorgalmazza.
A kormány honlapján megjelent tervezetjanuártól tenné fizetőssé a most még ingyenes szakaszokat.