A BKK hamarosan lezárhatja a „befuccsolt” elektronikus jegyrendszer ügyét, és megvizsgálja a lehetőségeket egy új projekt beindítására. Ennek egyik útja, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakítják ki a fővárosi jegyrendszert – fogalmazott Varga Ivett a hvg.hu-nak. De valós alternatíva, hogy a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikus-jegystruktúrát. „Még ebben az évben el szeretnénk indítani az új projektet, így néhány éven belül Budapesten ez egy működő rendszer lesz” – emelte ki a BKK vezérigazgatója.
Varga Ivett a BKK részéről az egyik legsürgetőbb projektként említette a Lánchíd felújítását. Mint mondta: azt javasolják, hogy a híd, az alatta futó villamosvasúti alagút, és a Váralagút felújítása egyszerre induljon, jó organizációval ugyanis össze lehet hangolni a beruházásokat, hogy csak egyszer kellejen mindent lezárni, és időben egyszerre fejeződjenek be a beruházások. Erre ugyanakkor kevés esélyt lát. A „minimálverzió” az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára, tettet hozzá. Úgy véli, a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, de „reális változat lehet, hogy az útpályát csak kerékpáros forgalomra, vagy kerékpáros és közösségi közlekedésre használjuk” – fogalmazott.
Szólt arról is, hogy szerinte a mikromobilitási szolgáltatásoknak – Bubi, Limo, Donkey Republic, Lime – helye van a fővárosban, csak a kultúráját és a szabályozását kell kialakítani. Azt viszont sajnálatosnak nevezte, hogy kerületek elkezdték eltérően kezelni az eszközöket, szerinte jó lenne visszatérni az egysgées szabályozás felé a főváros teljes területén.
Varga Ivett a terjedelmes interjúban a többi között beszélt még a 3-as metróvonal meghosszabbításáról, a Nyugati téri és a Baross téri felüljárók lebontásáról, és a pesti fonódó villamosösszeköttetéséről is.