eur:
411.18
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Varga Ivett, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezérigazgatója a BKK fővárosi irodaházában 2020. február 13-án.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Az új BKK-vezér szerint reális, hogy a Lánchíd kerékpáros híd legyen

Még ebben az évben szeretné elindítani a főváros új e-jegyrendszerének a projektjét, ami néhány éven belül egy működő rendszer lesz – fogalmazott a BKK új vezérigazgatója. Varga Ivett a Lánchíd felújításáról és a mikromobilitási szolgáltatásokról is nyilatkozott.

A BKK hamarosan lezárhatja a „befuccsolt” elektronikus jegyrendszer ügyét, és megvizsgálja a lehetőségeket egy új projekt beindítására. Ennek egyik útja, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakítják ki a fővárosi jegyrendszert – fogalmazott Varga Ivett a hvg.hu-nak. De valós alternatíva, hogy a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikus-jegystruktúrát. „Még ebben az évben el szeretnénk indítani az új projektet, így néhány éven belül Budapesten ez egy működő rendszer lesz” – emelte ki a BKK vezérigazgatója.

Varga Ivett a BKK részéről az egyik legsürgetőbb projektként említette a Lánchíd felújítását. Mint mondta: azt javasolják, hogy a híd, az alatta futó villamosvasúti alagút, és a Váralagút felújítása egyszerre induljon, jó organizációval ugyanis össze lehet hangolni a beruházásokat, hogy csak egyszer kellejen mindent lezárni, és időben egyszerre fejeződjenek be a beruházások. Erre ugyanakkor kevés esélyt lát. A „minimálverzió” az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára, tettet hozzá. Úgy véli, a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, de „reális változat lehet, hogy az útpályát csak kerékpáros forgalomra, vagy kerékpáros és közösségi közlekedésre használjuk” – fogalmazott.

Szólt arról is, hogy szerinte a mikromobilitási szolgáltatásoknak – Bubi, Limo, Donkey Republic, Lime – helye van a fővárosban, csak a kultúráját és a szabályozását kell kialakítani. Azt viszont sajnálatosnak nevezte, hogy kerületek elkezdték eltérően kezelni az eszközöket, szerinte jó lenne visszatérni az egysgées szabályozás felé a főváros teljes területén.

Varga Ivett a terjedelmes interjúban a többi között beszélt még a 3-as metróvonal meghosszabbításáról, a Nyugati téri és a Baross téri felüljárók lebontásáról, és a pesti fonódó villamosösszeköttetéséről is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×