Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Pixabay

Totális recesszió: egy év alatt több mint ötvenezer munkahely szűnt meg a német autóiparban

Egy tanulmány szerint az általános recesszió miatt a német ipar mély válságban van, ami az az autóipart különösen súlyosan érintette.

Az EY nemzetközi tanácsadó cég friss felmérése szerint a német autóiparban egy év alatt 51 500 munkahely szűnt meg, ami negatív rekordot jelent a különböző iparágak tekintetében, és az autóiparban ez a munkahelyek közel hét százalékának felel meg. A fő okot az értékesítési nehézségek, az eladások csökkenő száma jelentette.

Ugyanakkor – mint az elemzésből kitűnt – szinte minden iparágban visszaesés volt tapasztalható. Az adatok szerint június 30-án összesen mintegy 5,42 millió embert foglalkoztattak a német iparban, 114 ezerrel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Az autóipar ugyanakkor ténylegesen az első számú áldozat. Az autógyártók az eladások visszaesése, az erős kínai verseny verseny és az elektromos mobilitásra való rendkívül költséges átállás miatt szenvednek. A terheket növelik a magas energiaárak, a bürokrácia, továbbá az Egyesült Államok Donald Trump elnök nevéhez fűződő vámháborúja, ami jelentősen megdrágítja a német exportot.

Az olyan gyártók, mint a Mercedes-Benz, a VW vagy az olyan beszállítók, mint a Bosch és a Continental, már költségcsökkentési programokat jelentettek be. A Porsche meg akarja szüntetni akkumulátoros leányvállalatát, a Cellforce-t.

„A hatalmas nyereségvisszaesés, a kapacitásfelesleg és a gyengülő külföldi piacok elkerülhetetlenné teszik a munkahelyek leépítését” – közölte az EY szakértője.

A leépítések az ipar más ágazatait is érintik: a gépiparban több mint 17 ezer, a fémgyártásban jó 12 ezer munkahely szűnt meg. A német ipar általánosságban szenved a drága energiától, a bürokráciától és a gyenge belső kereslettől.

A kritikusok már Németország „dezindusztrializációjáról” beszélnek. A szakértő arra számít, hogy az ipar területén a munkahelyek csökkenő tendenciája folytatódik, különös tekintettel arra, hogy a megszorító programok késéssel tükröződnek a statisztikákban.

Ez különösen rossz hír az iskolai vagy egyetemi végzettségűek számára. Az autóipar és a gépipar ma lényegesen kevesebb fiatalt vesz fel, mint a korábbi években, és a szakértő szerint növekvő munkanélküliség várható az egyetemet végzettek körében is.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×