Az ügyfeleknek – a pénzmosás elleni törvény értelmében – azonosítani kell magukat – tájékoztatta az InfoRádiót a kommunikációs vezető. Lambert Gábor hozzátette: a két éve hatályba lépett jogszabály 2019. június 26-át jelölte meg határidőnek, tehát
az ügyfelek még két hónapig végezhetik el az adataik újraazonosítását.
A megváltozott szabályok értelmében a pénzügyi intézményeknek rendelkezniük kell a lakossági ügyfelek törvényben előírt személyes adataival, valamint a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányaik másolatával. Ezen felül ügyfeleik kiemelt közszereplői státuszát is meg kell állapítaniuk (vagy nyilvánosan hozzáférhető adatbázis segítségével vagy az ügyfél által tett nyilatkozat alapján) – írja a Világgazdaság.
Az érintettek értesítést is kapnak a biztosítójuktól, hogy mely adatok és dokumentumok hiányoznak és melyeket kell újra felvenni. Lambert Gábor szerint
a legegyszerűbb, ha az ügyfelek személyesen bemennek a társasághoz,
de postán vagy e-mailen is elküldhetik a szükséges iratokat. Utóbbi esetben azonban csak olyan címről érkezhet üzenet, amit a cég ismer.
A határidő letelte után – az adategyeztetés elmaradása esetén, annak pótlásáig – a biztosítótársaság nem teljesítheti az érintett fogyasztó megbízásait – figyelmeztetett a MABISZ kommunikációs vezetője.