eur:
407.55
usd:
357.73
bux:
0
2025. április 19. szombat Emma
Biciklisek a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

A BKK kérdezett, a budapestiek válaszoltak: zöldebb és élhetőbb Nagykörútra vágynak

Véget ért a BKK által indított társadalmi egyeztetés a Nagykörút jövőjéről. A kérdőívet közel tízezer fő töltötte ki, és a válaszadók 92 százaléka fontosnak tartja a Nagykörút fejlesztését, amely olyan lépéseket jelenthet, mint a zöldfelületek bővítése és az üzletek árufeltöltésének rendezett megoldása.

Tavaly októberben indított a Nagykörút megújításáról társadalmi egyeztetést, amelynek az utcafórumok és a körúti Agórák mellett fontos eleme volt a kérdőíves felmérés. A kérdéssort egy hónap alatt összesen 9697 fő töltötte ki. Ez a magas szám is jelzi, hogy a Nagykörút jövőjét különösen nagy érdeklődés övezi - írja sajtóközleményében a BKK.

A nem reprezentatív felmérés alapján

  • a válaszadók jelentős többsége, vagyis 92 százaléka egyetért azzal, hogy szükséges a Nagykörút teljes körű megújítása (ez az arány a helyi lakosok esetében is nagyon magas, 88 százalék);
  • a kitöltők 93 százaléka szerint fontos, hogy továbbra is a villamosközlekedés legyen az elsődleges a Nagykörúton (ezzel a saját autóval közlekedő válaszadók 82 százaléka is egyetértett);
  • a legfontosabb témák élére a fasorok megőrzése, bővítése és karbantartása került (a kitöltők 80 százaléka említette meg), ezt követte a védett kerékpársávok kialakítása (56 százalék), valamint a járdák akadálymentessége (53 százalék);
  • 84 százalékuk egyetértett azzal, hogy a közterületek fejlesztése során biztonságos feltételeket kell teremteni azoknak, akik a gyalogos- és/vagy a kerékpáros közlekedést választanák (ezt az autóval közlekedők 60 százaléka is támogatta);
  • a kitöltők 64 százaléka szerint akkor lesz vonzóbb a Nagykörút, ha kellemesebbek lesznek a sétálási körülmények, ezt követte a minőségibb bevásárlási és szórakozási lehetőség (59 százalék) és a nagyobb biztonságérzet (54 százalék);
  • a válaszadók 75 százaléka osztotta azt a véleményt, hogy vonzóbbá kell tenni a nagykörúti kerékpársávokat, ráadásul
  • 61 százalékuk (vagyis több mint 5600-an) biztosan többet használnák a kerékpársávokat, ha azok védettséget kapnának.

A kérdőívvel párhuzamosan négy utcafórumot is nyitott a BKK, ahol a szakemberek mintegy 200 érdeklődővel beszélgettek a fenntartható közlekedés jövőjéről. A kitelepülések célja a kérdőív népszerűsítése mellett a projekt ismertetése és a lakossági vélemények megismerése volt:

  • a résztvevők többsége a zöldebb, élhetőbb városi környezetet támogatta, ami összhangban áll a BKK és a Fővárosi Önkormányzat törekvéseivel;
  • kiemelt igényként fogalmazódott meg a biztonságosabb és akadálymentesebb gyalogosközlekedés, például több gyalogátkelőhely kialakításával.

Mint írják,

az utcafórumokon szerzett tapasztalatok is megerősítették, hogy a közösségi párbeszéd elengedhetetlen a városi közlekedés fejlesztésében.

A Budapesti Közlekedési Központ emellett februárban a VI., a VII., a VIII. és a IX. kerülettel közösen, négy alkalommal és helyszínen szervezett közösségi tervezési eseményt (Agórát), mélyebb helyi párbeszédet kezdeményezve. Az Agórákon is mintegy 200-an vettek részt, céljuk pedig az volt, hogy az érintett kerületek lakosaival megismertessék a projekt részleteit:

  • az interaktív műhelymunka során a jelenlévők térképek segítségével, a BKK szakembereivel közösen vizsgálták meg a helyi lehetőségeket és kihívásokat;
  • a lakosok kiemelték a közterületek rendezetlenségét, a járdák zsúfoltságát, valamint a különböző közlekedési módok - gyalog, kerékpárral, autóval közlekedők - összehangolt kezelésének fontosságát, ami megegyezik a projekt céljaival.

Mindezek alapján kiemelt figyelmet kap a tervezés során a közlekedők közötti konfliktusok csökkentése, a rakodási lehetőségek javítása, valamint a közlekedésbiztonság növelése - írja a BKK. A közlekedési központ a közlemény végén leszögezi:

a kérdőív eredményeit és a fórumokon elhangzott észrevételeket, illetve igényeket a BKK szakemberei egyesével értékelik,

azok eredményeként a javaslatok beépülnek a tervezési folyamatba, egyúttal a projekt keretein túlmutató javaslatokat továbbítják az érintett fővárosi cégeknek és kerületi önkormányzatoknak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Magyarországra is jutott a döbbenetes kocsikból

Amerikából behozott, balesetekben megsérült autókat értékesített Európában az a litván vezetésű nemzetközi bűnözői csoport, melynek tagjait egy több európai országra, köztük Magyarországra is kiterjedő rendőrségi akció során állítottak elő szerdán - közölte az Európai Unió hágai székhelyű rendőrségi együttműködési szervezete, az Europol.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.22. kedd, 18:00
Szűts Ildikó
a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója
Boldogság vagy boldogulás: az iskolaválasztás dilemmái kisvárosi környezetben

Boldogság vagy boldogulás: az iskolaválasztás dilemmái kisvárosi környezetben

Tél és koratavasz a lázas iskolakeresés időszaka: a megfelelő pedagógus, osztály vagy intézmény kiválasztása maga mögé utasít minden egyéb témát nem csak a játszótéri, hanem különféle szülői Facebook-csoportok beszélgetéseiben is. Nem csak Magyarországon lett azonban az iskolaválasztás ekkora téttel bíró döntés, a nemzetközi szakirodalom számos ország példáján mutatja be Kínától Anglián át Romániáig, hogy a szülők felfokozott döntési helyzetbe kerültek. De vajon miért lett ekkora tétje az iskolaválasztásnak? Milyen dilemmákkal küzdenek a szülők döntésük során? A választás dilemmája vajon privilégium vagy olyan kényszer, amely a társadalom széles rétegeit érinti? A választás kényszere hogyan jelenik meg a különböző társadalmi csoportoknál?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×