Infostart.hu
eur:
382.02
usd:
327.76
bux:
109317.03
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: BKK

Nem csitulnak a kedélyek, újabb ágazat kritizálja a budapesti bringasávokat

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szerint az új fővárosi kerékpársávok és a pesti alsó rakpart ideiglenes lezárása miatt ellehetetlenül és drágábbá vált az építőipari kivitelezés.

Az elmúlt hetekben Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár mellett többek közt a mentők, a tűzoltók, a fuvarozó cégek, a Magyar Autóklub és a taxisok is kifejezték elégedetlenségüket a póznával elhatárolt fővárosi kerékpársávok miatt.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán azt nyilatkozta az InfoRádiónak, hogy a fővárosi vezetés átgondolatlanul hozta létre a bringasávokat. Azért tartja problémásnak azt, hogy csak a kerékpárosok és a rolleresek használhatják az új, póznával elhatárolt sávokat, mert így megnehezítik azoknak a közlekedését, akik például lakást újítanak fel, egy betegszállítónak pedig „fizikai képtelenség” az átmeneti parkolás. Metál Zoltán szerint egyszerűen nem tudnak megállni ezeken a fővárosi helyeken azok a taxisok, akik idős beteget szállítanának a környéken található kórházakba.

Vitézy Dávid pedig úgy véli, a buszközlekedés is komoly kárt szenvedett és elfogadhatatlannak tartja, hogy a városi kerékpározás arányának növelése a közösségi közlekedés rovására valósuljon meg.

A legújabb hírek szerint pedig az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) is tiltakozik a kerékpársávok ellen. A szervezet közölte: a főváros közlekedési intézkedései – a kerékpársávok létesítése és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásai – miatt fokozatosan ellehetetlenül a kiszámítható építőipari kivitelezés és mindez költségemelkedéssel is jár – írja az Economx.

Az ÉVOSZ közleményében jelezte: a Belváros egyes részeiben a kivitelezők nem szívesen vállalnak munkát, vagy csak felárral, mert az utcára szabott önkormányzati rendelkezések miatt nem lehet az építési-felújítási területet megközelíteni.

Hozzáteszik: az illetékesek nem vizsgálták meg a közúti közlekedést korlátozó intézkedések gazdasági következményeit. Számításaik szerint

az építési vállalkozások éves szinten mintegy 50 milliárd forint iparűzési adót fizetnek be a fővárosnak, 100 ezer budapesti lakosnak adnak munkát és éves átlagban 2500 milliárd forint értékben végeznek el beépítést.

A főváros költségvetésének valós bevételei közül a legnagyobb összeget a vállalkozási befizetések adják, és az önkormányzati adók mellett a cégek közterülethasználati díjakat fizetnek, behajtási engedélyeket vásárolnak egyre magasabb árakon – tájékoztatott az ÉVOSZ, amely felajánlotta segítségét, közreműködését a fővárosi közlekedési helyzet enyhítése érdekében.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Új járvány van felfutóban Magyarországon is - Mi lesz ebből?

Új járvány van felfutóban Magyarországon is - Mi lesz ebből?

Jelentős terjedésben van Magyarországon is a Hepatitis A vírus, az idei évben hivatalosan is 1800 esetet azonosított a járványügyi hatóság, ami a sokszorosa az elmúlt években látott megbetegedések számának. Az NNGYK a tavaszi közleménye után idén ősszel is tájékoztatást adott a helyzetről, megemlítve, hogy továbbra is terjed a vírus és azt is részletezte, hogy mi a legjobb megelőzés. A Semmelweis Egyetemhez tartozó, Oroszi Beatrix által vezetett Epidemiológiai és Survaillance Központ pénteken friss helyzetértékelést adott ki. Ezek szerint a terjedésért direkt, indirekt úton az emberi kontaktusok felelősek. Európában több környező ország is érintett: Csehországban és Szlovákiában a legmagasabb az esetszám és a halálesetek száma; Magyarországon és Szlovákiában a gyermekek körében fordul elő több eset, míg Csehországban és Ausztriában a felnőttek körében jelentik a legtöbb esetet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×