eur:
410.9
usd:
392.19
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: BKK

Vitézy Dávid beszállt az új bringasávos vitába - a buszok pártján

Újabb fejezetéhez érkezett az Üllői úton a busz- és metrópótlósávból kialakított kerékpársáv körüli vita. Megszólalt az ügyben Vitzézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője is. Nincs a bringasávok jelenlegi formája mellett.

Vitézy Dávid egy Facebook bejegyzésben fejezte ki tiltakozását az Üllői úton a közelmúltban műanyagkarókkal határolt új kerékpársávok miatt. Szerinte a buszközlekedés komoly kárt szvenedett.

"Az Üllői úton buszok állnak a dugóban. A 100E reptéri expressz a korábban szokásos 30-35 perc helyett 45-50 perc alatt ér ki a repülőtérre.

A dugó a 9-es buszt, a 15-ös buszt és a 83-as trolit, illetve ha a Kálvin térig visszatorlódik, a kiskörúti 47-es és 49-es villamosokat is lassítja"

- közölte a hajdani közlekedési államtitkár, aki szerint elfogadhatatlan az, hogy a városi kerékpározás arányának növelése a közösségi közlekedés rovására valósuljon meg.

"A Budapest Mobilitási Terv által kitűzött cél szerint míg a kerékpározás a megtett utak arányában maximum 10 százalékra, a megtett kilométereket tekintve 5 százalékig nőhet, addig a közösségi közlekedés részarányát a mai 45 körüli értékről 50 százalékra szeretné növelni Budapest. Ezzel az alapelvvel megy szembe, ami az Üllői úton történt, itt fordult elő először ugyanis, hogy új kerékpáros infrastruktúra valójában nem az autós közlekedés, hanem

a buszközlekedés kárára jött létre.

Ugyanis az Üllői úton immár 6 éve működő buszsáv helyén van a pollerekkel elválasztott kerékpársáv, amit így se a reptéri 100E expresszbuszok, se szakaszosan az Üllői utat használó 9-es, 15-ös buszok vagy a 83-as troli sem tudnak használni "- írja Vitézy Dávid.

A közlekedési szakember szerint az Üllői úti kerékpársáv ügyében rossz döntés született azért is, mert

a reptéri BKK-buszokat ma már annyian használják, mint amennyien taxiznak, és ez kiváló hír,

hisz épp a Budapest Mobilitási Terv céljainak teljesülését jelenti. A 100E-n a BKK saját számai szerint heti 45-50 ezer ember utazik még a 2200 forintos jegyár mellett is, immár 7-8 percenként járnak a reptéri buszok (a metrópótlás előtt sok éve még félóránként jártak) és sokkal többen használják, mint ahányan az Üllői úti kerékpársávon bicikliznek.

A kerékpáros közlekedés infrastrukturális fejlesztése nem mehet a közösségi közlekedés rovására. Most pedig itt ez történt. Nem szégyen korrigálni, szerintem az Üllői úton ez szükséges, erre többféle megoldás is lehetséges, a közös busz- és kerékpársávvá alakítás vagy a teljes sávkiosztás újragondolása és külön busz- és kerékpársáv kialakítása a forgalmi sávok átrendezésével - írja Facebook bejegyzésében Vitézy Dávid.

Szerda délelőtt újabb posztot írt a témában:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×