eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Egy kerékpáros halad a kerékpársáv mellett a Múzeum körúton 2012. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

A mentők után az Autóklub is bírálja az Üllői úti kerékpársávot

Az Országos Mentőszolgálat után a Magyar Autóklub Jogi Bizottsága is kifogásolja, hogy a budapesti Üllői úton oszlopokkal leválasztott kerékpársávokat alakítottak ki.

Az Országos Mentőszolgálat szerint a budapesti Üllői úton kialakított kerékpársávok megnehezítik a mentőautók közlekedését. Keskenyek a biztonságos haladáshoz, az oszlopok pedig korlátozzák a parkolást - nyilatkozta az InfoRádiónak a mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál elmondta, hogy korábban több sávot is használhattak a mentők, ha beállt a forgalom.

"Akár a buszsávban is előre tudtak jutni, vagy ha az autósok középen akartak utat engedni a mentőautónak, akkor volt hova lehúzódniuk. Most viszont ez már lehetetlen, mert a bóják gátolják ezt, és a mentőautó sem tud elhaladni a bója és a járda között" - közölte a mentőszolgálat szóvivője. Majd arra hívta fel a figyelmet, hogy az a jó, ha minél szélesebb úton haladhatnak a mentőautók.

A főpolgármester kabinetvezetőjem Balogh Samu viszont azt mondta, hogy

az újonnan kialakított biciklisávok csak Budapesten szokatlanok, más külföldi nagyvárosokban nem.

Az autók elférnek ezek mellett is, ráadásul eddig kocsik parkoltak a kerékpárút helyén. Úgy fogalmazott: "kétszer kétsávos forgalmi sávval rendelkező utakról beszélünk, ahol bőven van lehetőség arra, hogy ott autók félrehúzódjanak, illetve adott esetben a kerékpársávra is ráhajthatnak".

A Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke ugyanakkor arról beszélt: a főváros nem érzi át kellőképpen, hogy a mentőknek, a rendőröknek és a tűzoltóknak néha egyetlen perc késedelem is számít. Kovács Kázmér ügyvéd az InfoRádióban úgy vélekedett, hogy

az almát a körtével hasonlítja össze az, aki más városokra hivatkozik.

"Párizsban sokkal sűrűbben vannak hidak. Egyébként pedig nem szerencsés 600 ezres lélekszámú városok helyzetét a 2 milliós Budapestéhez hasonlítani. Bécsben például több mint tízszer annyi P+R parkoló van, mint a magyar fővárosban" - nyilatkozta.

Kovács Kázmér úgy látja, hogy Budapest vezetése csak a kerékpáros lobbinak akar megfelelni, és oda nem való politikai szempontokat is belekever ebbe a vitába. Az autóklub ügyvédje szerint a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Ez lehet az ügy, ami mindent boríthat Amerikában: Joe Biden kezében az ütőkártya?

Ez lehet az ügy, ami mindent boríthat Amerikában: Joe Biden kezében az ütőkártya?

Az abortuszhoz való jog évtizedek óta az egyik legtöbb érzelmet és vitát kiváltó téma az amerikai politikában. A konzervatív aktivisták és politikusok ’70-es évek óta zajló abortuszellenes erőfeszítései a Legfelsőbb Bíróság 2022-es döntésében csúcsosodtak ki, amikor a testület lényegében visszadobta az államoknak az abortusz szabályozását. Azóta viszont a terhességmegszakításhoz való jog biztosítása a demokraták egyik nyerő ügye lett: több győzelmet is köszönhetnek a republikánus vezetésű államok tervezett vagy már érvényben lévő szigorításainak. Joe Bidenék pedig abban bíznak, hogy ősszel az abortuszjog körüli vita ismét a Fehér Házba repítheti őket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 28. 18:11
×
×
×
×