eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Egy kerékpáros halad a kerékpársáv mellett a Múzeum körúton 2012. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

A mentők után az Autóklub is bírálja az Üllői úti kerékpársávot

Az Országos Mentőszolgálat után a Magyar Autóklub Jogi Bizottsága is kifogásolja, hogy a budapesti Üllői úton oszlopokkal leválasztott kerékpársávokat alakítottak ki.

Az Országos Mentőszolgálat szerint a budapesti Üllői úton kialakított kerékpársávok megnehezítik a mentőautók közlekedését. Keskenyek a biztonságos haladáshoz, az oszlopok pedig korlátozzák a parkolást - nyilatkozta az InfoRádiónak a mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál elmondta, hogy korábban több sávot is használhattak a mentők, ha beállt a forgalom.

"Akár a buszsávban is előre tudtak jutni, vagy ha az autósok középen akartak utat engedni a mentőautónak, akkor volt hova lehúzódniuk. Most viszont ez már lehetetlen, mert a bóják gátolják ezt, és a mentőautó sem tud elhaladni a bója és a járda között" - közölte a mentőszolgálat szóvivője. Majd arra hívta fel a figyelmet, hogy az a jó, ha minél szélesebb úton haladhatnak a mentőautók.

A főpolgármester kabinetvezetőjem Balogh Samu viszont azt mondta, hogy

az újonnan kialakított biciklisávok csak Budapesten szokatlanok, más külföldi nagyvárosokban nem.

Az autók elférnek ezek mellett is, ráadásul eddig kocsik parkoltak a kerékpárút helyén. Úgy fogalmazott: "kétszer kétsávos forgalmi sávval rendelkező utakról beszélünk, ahol bőven van lehetőség arra, hogy ott autók félrehúzódjanak, illetve adott esetben a kerékpársávra is ráhajthatnak".

A Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke ugyanakkor arról beszélt: a főváros nem érzi át kellőképpen, hogy a mentőknek, a rendőröknek és a tűzoltóknak néha egyetlen perc késedelem is számít. Kovács Kázmér ügyvéd az InfoRádióban úgy vélekedett, hogy

az almát a körtével hasonlítja össze az, aki más városokra hivatkozik.

"Párizsban sokkal sűrűbben vannak hidak. Egyébként pedig nem szerencsés 600 ezres lélekszámú városok helyzetét a 2 milliós Budapestéhez hasonlítani. Bécsben például több mint tízszer annyi P+R parkoló van, mint a magyar fővárosban" - nyilatkozta.

Kovács Kázmér úgy látja, hogy Budapest vezetése csak a kerékpáros lobbinak akar megfelelni, és oda nem való politikai szempontokat is belekever ebbe a vitába. Az autóklub ügyvédje szerint a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Tizenhárom év után ismét lesz Magyar Filmszemle újításokkal és nagy meglepetésekkel

Tizenhárom év után ismét lesz Magyar Filmszemle újításokkal és nagy meglepetésekkel

Nyolc kategóriában összesen tizenhat díjat adnak át a februári filmfesztiválon. Muhi András, a Magyar Filmművészek Szövetségének elnöke az InfoRádióban elmondta: ismét versenyfesztivál lesz a Magyar Filmszemle, melyen szakmai különdíjak is gazdára találnak, továbbá az információs és panoráma szekcióban olyan alkotásokat is levetítenek, melyek rendezői nem kívánnak benevezni a versenybe, de a szakma véleményére kíváncsiak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 24. 17:15
×
×
×
×