eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Egy kerékpáros halad a kerékpársáv mellett a Múzeum körúton 2012. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

A mentők után az Autóklub is bírálja az Üllői úti kerékpársávot

Az Országos Mentőszolgálat után a Magyar Autóklub Jogi Bizottsága is kifogásolja, hogy a budapesti Üllői úton oszlopokkal leválasztott kerékpársávokat alakítottak ki.

Az Országos Mentőszolgálat szerint a budapesti Üllői úton kialakított kerékpársávok megnehezítik a mentőautók közlekedését. Keskenyek a biztonságos haladáshoz, az oszlopok pedig korlátozzák a parkolást - nyilatkozta az InfoRádiónak a mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál elmondta, hogy korábban több sávot is használhattak a mentők, ha beállt a forgalom.

"Akár a buszsávban is előre tudtak jutni, vagy ha az autósok középen akartak utat engedni a mentőautónak, akkor volt hova lehúzódniuk. Most viszont ez már lehetetlen, mert a bóják gátolják ezt, és a mentőautó sem tud elhaladni a bója és a járda között" - közölte a mentőszolgálat szóvivője. Majd arra hívta fel a figyelmet, hogy az a jó, ha minél szélesebb úton haladhatnak a mentőautók.

A főpolgármester kabinetvezetőjem Balogh Samu viszont azt mondta, hogy

az újonnan kialakított biciklisávok csak Budapesten szokatlanok, más külföldi nagyvárosokban nem.

Az autók elférnek ezek mellett is, ráadásul eddig kocsik parkoltak a kerékpárút helyén. Úgy fogalmazott: "kétszer kétsávos forgalmi sávval rendelkező utakról beszélünk, ahol bőven van lehetőség arra, hogy ott autók félrehúzódjanak, illetve adott esetben a kerékpársávra is ráhajthatnak".

A Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke ugyanakkor arról beszélt: a főváros nem érzi át kellőképpen, hogy a mentőknek, a rendőröknek és a tűzoltóknak néha egyetlen perc késedelem is számít. Kovács Kázmér ügyvéd az InfoRádióban úgy vélekedett, hogy

az almát a körtével hasonlítja össze az, aki más városokra hivatkozik.

"Párizsban sokkal sűrűbben vannak hidak. Egyébként pedig nem szerencsés 600 ezres lélekszámú városok helyzetét a 2 milliós Budapestéhez hasonlítani. Bécsben például több mint tízszer annyi P+R parkoló van, mint a magyar fővárosban" - nyilatkozta.

Kovács Kázmér úgy látja, hogy Budapest vezetése csak a kerékpáros lobbinak akar megfelelni, és oda nem való politikai szempontokat is belekever ebbe a vitába. Az autóklub ügyvédje szerint a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Duplázza megújuló energiatermelését a Mol: újabb 113 ezer napelem látja el az  áramfogyasztását 2025-től

Duplázza megújuló energiatermelését a Mol: újabb 113 ezer napelem látja el az  áramfogyasztását 2025-től

A Mol december közepén jelentette be, hogy megvásárolja a 66 megawatt kapacitással rendelkező ballószögi naperőművet felépítő Naperőmű Farm Kft.-t, ezzel több mint duplájára növekszik a vállalat megújuló energiatermelési kapacitása. A zöldáramot saját, egyre bővülő energiaigényeik kielégítésére használják, illetve az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.-n keresztül fogják értékesíteni a vállalatok és a lakossági felhasználók számára. A Mol a Portfolio-t arról tájékoztatta, hogy kiemelt stratégiai célja, hogy minél több saját forrásból termelt zöldenergiával erősítse Magyarország energetikai függetlenségét: a vállalat a ballószögi akvizíció mellett 2026 második felére felépít egy 48 MW kapacitású napelemparkot Tiszaújvárosban, 2030-ig pedig akár évi 2500 GWh megújuló villamosenergiát is felhasználhat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×