eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: BKK

Pancser-kerékpársáv: Győrfi Pál bele sem akar gondolni, mi lesz az őszi csúcsban

Bírálta az Üllői úton oszlopokkal védett új kerékpársávokat az Országos Mentőszolgálat, a kritikára pedig ugyanott reagált a főpolgármester kabinetfőnöke. Az OMSZ szerint nehezebb lett a mentők elhaladása, a kabinetfőnök azonban úgy látja, a kétszer kétsávos úton az autósok most is félre tudnak húzódni.

Az Üllői úti kerékpárút a korábbi ciklus terveinek átdolgozásával készült el – közösségi költségvetésből –, a cél pedig az volt, hogy védett kerékpárút jöjjön létre a nagy forgalmú út mentén – ismertette az előzményeket a főpolgármester kabinetfőnöke. Balogh Samu szerint nem ritka itt a gyorshajtás, a bóják pedig védelmet nyújtanak a kerékpárosoknak. Megjegyezte, itt egy mentőautó, bár alacsonyabb sebességgel, de végig tud haladni a padka és az oszlopok között, ellentétben azzal, mintha ez egy teljesen beépített, padkával elválasztott kerékpársáv lenne, mint ahogy például Párizsban van. Kétszer két forgalmi sávval rendelkező útvonalról van szó, ahol bőven van lehetőség arra, hogy az autók félrehúzódjanak, adott esetben a kerékpársávra is – tette hozzá. A főpolgármester kabinetfőnöke szerint nem kritikusabb a helyzet az Üllői úton, mint más budapesti útszakaszon, ahol akár kevesebb sáv, akár kisebb szélesség van.

A mentők egyértelműen abban érdekeltek, hogy a kerékpárosok biztonságosan közlekedjenek, az Országos Mentőszolgálat számára azonban a mentőautók előrejutása elsődleges szempont, ha pedig a mentő gyorsan tud haladni, az a betegek számára jelent gyorsabb ellátást – sorolta érveit Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője. Mint arra felhívta a figyelmet, korábban egész egyszerűen több sávot használhattak a mentőautók; ha beállt a forgalom, akkor akár a buszsávban tudtak haladni, vagy ha az autósok középen akartak utat engedni, volt hová lehúzódni. Utóbbit most azonban az Üllői úton fizikai akadály gátolja, de egy mentőautó sem tud elhaladni a bója és a járda között – mondta. „Nyilván a mentőautónak az a jó, ha minél szélesebb úton közlekedik.”

Balogh Samu szerint a bójás elválasztás itthon talán még szokatlan, de úgy véli, az új kerékpársávok bizonyítani fogják, hogy jól működnek. A kabinetvezető hozzátette: megkérte ugyanakkor a kollégáit, hogy vegyék fel a kapcsolatot az OMSZ-szel, noha a közútkezelő véleményére alapozva teljességgel biztonságosan használhatók ezek az utak. „Nekünk is az a legfontosabb, hogy a mentők el tudják végezni a dolgukat biztonságosan, ebben szívesen állunk rendelkezésre, ha felmerül bármilyen probléma.”

Győrfi Pál szintén úgy nyilatkozott, hogy készen állnak arra, hogy közösen találjanak megoldást, tehát „a nyitottság a mentőszolgálat részéről abszolút megvan”. A szóvivő megjegyezte: abba bele sem akar gondolni, hogy ha őszre visszatér a szokásos budapesti forgalom, akkor a beszűkült Üllői úton hogyan tudnak majd a szirénázó mentőautók haladni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×