Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Rendõrök a Svédország deli részén fekvõ Örebro repülõtéren lezuhant kisrepülõgép roncsánál 2021. július 8-án. A helyi ejtõernyõs klub által használt gép fedélzetén kilenc személy tartózkodott, a rendõrség tájékoztatása szerint a balesetben többen életüket vesztették.
Nyitókép: MTI/EPA/TT Hírügynökség/Jeppe Gustafsson

Sokatmondó EU-s statisztika a halálos légibalesetekről

Tavaly 91-en vesztették életüket az Európai Unió területén az uniós országokban lajstromba vett légi járműveket érintő közlekedési balesetekben, 30-cal kevesebben, mint 2023-ban – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.

A jelentés szerint 2024-ben a legtöbb halottal járó légibaleset a korábbi évekhez hasonlóan az úgynevezett általános célú repülés kategóriába tartozó repülőgépeket érintette. Ezen alkategóriában a kisrepülőket ért balesetekben 74, a para- és motoros vitorlázógépek belesetében 10, a helikopterek által elszenvedett belesetekben 6, hőlégballont ért balesetben egy ember halt meg tavaly.

A felsorolt halálos légibalesetek 91,2 százaléka nem kereskedelmi céllal végzett, azaz üzleti, bemutató, képzési vagy oktatási repülési tevékenység közben, 5,5 százaléka légi munkával – például mezőgazdasági tevékenység, fényképezés, földmérés, megfigyelés és járőrözés, kutatás és mentés, valamint légi hirdetések céljából végzett – repülésekkel kapcsolatban, 3,3 százaléka pedig kereskedelmi célú légi szállítást közben történt.

Az unió területén 214 ember sérült meg az EU-ban lajstromozott repülőgépek által okozott légi balesetekben, szemben a 2023-as 229 esettel. A sérülések mintegy 60 százaléka, 129 eset az általános célú repülés kategóriába tartozó repülőgépbalesetekben történt. A para- és motoros vitorlázógépek balesetekei 41, a helikopterbalesetek 24, a hőlégballonokat ért balesetek pedig 20 ember sérülésével jártak.

A balesetet szenvedett repülőgéptípus megnevezése nélkül az Eurostat arról tájékoztatott, hogy 2023-ben 4, 2024-ben 3 ember halt meg légiközlekedési eszköz balesetében Magyarországon.

Címlapról ajánljuk
Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

2025-ben a kakaó ára ugyan korrigált a korábbi csúcsokhoz képest, de még mindig kétszerese a néhány évvel ezelőtti szintjének. Mivel a gyártók jellemzően 6–12 hónapos beszerzési ciklusokkal dolgoznak, a világpiaci ármérséklődés csak 2026 elején–közepén hathat a beszállítói árakra. Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára az InfoRádióban azt mondta: a csokoládé árában ugyanakkor nem várható jelentős csökkenés, mert a kész termék mindössze 20 százalékát teszi ki a kakaó.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×