Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: boeing.com

Ha idén repülős nyaralásra készül, nincsenek jó híreink

Európában és az Egyesült Államokban több légitársaság a járatszámok csökkentésére kényszerült, mivel a Boeingnél és az Airbusnál is gyártási gondok jelentkeztek. Közben a beérkező foglalások alapján idén rekordmagasságba emelkedhet az utazások száma, ami miatt várhatóan régebbi repülőgépeket kell majd forgalomba állítani.

A Boeing és az Airbus gyártási nehézségei miatt repülőgéphiánnyal kell számolniuk a légitársaságoknak, az utazások száma viszont várhatóan meghaladja a koronavírus-járvány előtti szintet, ezért jelentős kihívásokkal szembesülhet nyáron a globális légiközlekedés – írja a Portfolio a Reuters beszámolója alapján.

A gyártásban jelentkező problémák miatt kevesebb gépet tud forgalomba állítani a Boeing és az Airbus, így a légitársaságok régebbi repülőgépeket vethetnek be, továbbá

csökkenthetik a járatok számát is, ami a menetrendek jelentős átalakítását eredményezheti.

A kényszerű intézkedéseket nem a legjobbkor kell meghozni, ugyanis a légitársaságok várakozásai szerint rekordmagasságokba emelkedhet idén a repülővel utazók száma. A koronavírus-járvány kitörése előtti utolsó évben, 2019-ben 4,5 milliárdan utaztak repülővel, idén pedig elérheti a 4,7 milliárdot ez a szám. Ha ez így lesz, úgy kalkulálnak a szakértők, hogy

a kapacitások korlátozottsága miatt jelentősen megdrágulnak a repülőjegyek.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábban kilenc százalékos utasforgalom-növekedést prognosztizált a 2024-es évre, a Boeing biztonsági problémái miatt azonban ez már nem tűnik valószínűnek. Az előrejelzések szerint a légitársaságok mintegy 19 százalékkal kevesebb gépet kaphatnak idén, mint amennyire előzetesen számítottak. Az amerikai légitársaságok helyzete még rosszabb, 32 százalékkal kevesebb repülőgép érkezhet hozzájuk.

A problémák fő forrása, hogy a Boeing január óta kevesebb 737 MAX típusú utasszállítót gyárt, az Airbusnál pedig a Pratt & Whitney hajtóművek ellenőrzése miatt akár 650 Airbus A320neo típusú repülőgép is leállhat.

Európában és az Egyesült Államokban több légitársaság is arra kényszerült, hogy csökkentse a járatszámokat. A repülőgéplízing-piac ezzel párhuzamosan fellendült, az új gépek bérleti díjai pedig rekordmagasságba emelkedtek, ami miatt bár a kereslet magas marad, az ágazat profitabilitását jelentős kihívások érik az új repülőgépek hiányából adódóan.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×