eur:
406.2
usd:
377.44
bux:
76645.96
2024. november 7. csütörtök Rezső
Nyitókép: Titan Airways

Komoly baj történt egy Airbus utasszállítóval a levegőben

A repülő a London-Stansted reptérről való feszállását követően már majdnem 4400 méteres magasságban volt, amikor a személyzet észrevette, hogy nagy a baj.

Október elején a Titan Airways légitársaság G-OATW Airbus A321neo típusú repülőgépe a felszállást követően elveszítette három ablakát, valamint a vízszintes vezérsíkja is megsérült, így vissza kellett fordulnia a London-Stansted repülőtérre – írja az airportal.hu.

A gép a floridai Orlandóba tartott, fedélzetén a helyi légitársaság 21 munkatársa tartózkodott. A felszállás után a repülőgép körülbelül 14 500 láb (mintegy 4400 méter) magasban járt, amikor a személyzet nagy zajt észlelt. A gép ekkor 9000 lábra süllyedt, majd a pilóták úgy döntöttek, visszatérnek a reptérre, de nem jelentettek vészhelyzetet, és nem kérték a sürgősségi szolgálat segítségét sem.

A Titan Airways közleménye szerint végül biztonságosan leszállt a repülőgép, senkinek sem esett baja. A későbbi vizsgálatok során derült ki, hogy

három utastéri ablak külső üveglapja is leesett, valamint sérüléseket fedeztek fel a bal oldali vízszintes vezérsíkon.

A hatóságok az eseményt súlyos incidensnek minősítették, és a brit légi balesetekkel foglalkozó testület (AAIB) a gyártó illetékessége miatt a francia balesetvizsgáló szervezet, a BEA bevonásával megkezdte a történtek kivizsgálását.

Az érintett két és fél éves Airbus A321neo repülőgépen szeptember 23. és október 2. között karbantartást végeztek. Korábban mintegy másfél évig a brit légierő használta az ország vezetőinek szállítására.

Sorra cserélni kell egyes Airbus-gépek hajtóműveit

Az Infostart is beszámolt róla, hogy az RTX tulajdonában lévő Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a nagynyomású fokozat turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek. Az érintett hajtóműveket cserélni kell, ez pedig érinti a légitársaságok járatszervezéseit is. A Wizz Air esetében ez több ezer járat törlését jelenti idén október és 2024 márciusa között.

Az Airbus A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár 10 százalékos kapacitáscsökkentésre is kényszerülhet a Wizz Air légitársaság.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.07. csütörtök, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×