Most már elég egyértelműen meg lehet állapítani, hogy lelőtték a gépet – fogalmazott az InfoRádióban Kis-Benedek József, hozzátéve, a jelek arra engednek következtetni, hogy nem műszaki probléma történt.
⚡️⚡️⚡️ It was not a military plane that went down in the Tver region, but an Embraer 600 business jet with the flight number RA-02795.
— NEXTA (@nexta_tv) August 23, 2023
According to Rosgvardia, the crashed plane listed Yevgeny Prigozhin among the passengers, Rosaviatsia reported.
The moment of the Embraer plane… pic.twitter.com/vS3EjqWgP8
A nemzetbiztonsági szakértő emlékeztetett, az orosz állami és katonai vezetés között egy ideje már komoly ellentétek, belső viták tapasztalhatók, ami miatt egyes személyeket igyekeznek „kivonni a forgalomból”. Jevgenyij Prigozsin szerepe meglehetősen speciálisnak volt mondható az ukrajnai műveletekben, emiatt a lázadást követően gyors intézkedésre nem került sor, de azért tudható volt, hogy ezt felelősségre vonás nélkül nem úszhatja meg – magyarázta az NKE címzetes tanára, kiemelve:
az orosz vezetés bosszút áll azokon, akik nem fogadják el Vlagyimir Putyin vezetési stílusát, illetve azt a politikát, amit folytat, nemcsak Ukrajnában, hanem általában.
„Ha valaki ellenáll ennek, megbosszulják!” – jelentette ki.
Kis-Benedek József értékelése szerint – ha igazak a hírek – az orosz vezetés nagy hibát követett el, hogy úgymond „lefejezte” a Prigozsin-csoportot, miután annak teljes felső vezetése a gépen utazhatott. Megismételte, miután a gép semmilyen műszaki hibát nem jelzett, azt nagy valószínűséggel az orosz légvédelem semmisítette meg, amikor a felszállást követően elérte a 8000 méter körüli magasságot.
„Elég egyértelmű, hogy e mögött ott van Putyin, kétségkívül, hogy engedélyezte” – fogalmazott a nemzetbiztonsági szakértő, aki szerint a kérdés inkább az, hogyan fogják az akciót el/megmagyarázn.
Azt viszont nem gondolná, hogy lesz bármiféle független vizsgálat az ügyben, legfeljebb olyan, amit az orosz légvédelem fog lefolytatni.