Az Európai Unióban az elektromos roller használatának szabályozása tagállamonként eltérő. Az elmúlt években azonban számos baleset és haláleset történt a roller használata során, ezért az unióban is szigorítanának. Ebből kiindulva az EU Közlekedésbiztonsági Tanácsa a hónap elején egységes szabályokat javasolt az elektromos rollerekre.
Egyebek között napirenden van a gyárilag beépített 20 kilométer per órás sebességkorlátozás elrendelése, nagyobb, legalább 30,5 centiméter átmérőjű kerekek bevezetése, a rollerek használói számára pedig bukósisak kötelező viselése.
A javaslatok között szerepel az is, hogy az elektromos rollereket csak 16. évét betöltött személy vehetné igénybe, továbbá a testület tilalmat vezetne be a jármű gyalogúton, illetve ittas állapotban történő használatára.
Ezúttal Németországban erősödtek fel a szigorítást célzó követelések, mégpedig a Német Rendőri Szakszervezet (GdP) részéről.
"Meg kell vizsgálnunk azokat a lehetőségeket, amelyek a nagyobb biztonságot célozzák" – hangsúlyozta Michael Mertens, a szakszervezet elnökhelyettese. A hannoveri RND hírszolgálatnak nyilatkozva utalt arra, hogy javaslataik között szerepel a többi között a magasabb büntetések bevezetése, az elektromos rollerek használatával kapcsolatos oktatás, illetve felvilágosítás intenzívebbé tétele, továbbá az alkoholtilalom elrendelése.
A rollerek használóinak hozzá kell járulniuk a közlekedésbiztonság erősítéséhez – tette hozzá. A fennálló problémák között említette a rollerek jelenleg engedélyezett magas sebességét. Felhívta a figyelmet arra, hogy már
az óránkénti 20 kilométeres sebesség esetében is egy baleset súlyos következményekkel járhat.
"Részleges sikert jelenthetne a rollerek sebességének csökkentése óránként 15 kilométerre" – vélekedett az elnökhelyettes. Mertens utalt arra is, hogy az elektromos rollerek használatával kapcsolatos problémák valamennyi német tartományban hasonlók. Ezzel összefüggésben említette egyrészt a rollerek parkolásával, illetve leállítás utáni elhelyezésével kapcsolatos helyzetet. Másrészt pedig az elektromos rollerek használóinak "szabadságérzetét", ami – mint hangoztatta – a közlekedésbiztonsággal való törődés megszűnéséhez vezethet.
A szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője ezzel kapcsolatban ugyanakkor utalt arra, hogy mindezek a problémák az érvényben lévő szabályozás szerint a tartományok hatáskörébe tartoznak.