eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Close up on woman legs feet standing on the electric kick scooter on the pavement wearing jeans and sneakers in summer day
Nyitókép: Miljan Živković/Getty Images

Hadüzenet az elektromos rollereknek Németországban is

Párizsban a napokban végzett felmérés szerint a főváros lakosságának kilencven százaléka az elektromos rollerek kitiltása mellett van. Magyarországon ugyancsak napirenden van a KRESZ módosítása, de a balesetek növekvő száma miatt Németországban is egyre hangosabbak a szigorításokat követelők.

Az Európai Unióban az elektromos roller használatának szabályozása tagállamonként eltérő. Az elmúlt években azonban számos baleset és haláleset történt a roller használata során, ezért az unióban is szigorítanának. Ebből kiindulva az EU Közlekedésbiztonsági Tanácsa a hónap elején egységes szabályokat javasolt az elektromos rollerekre.

Egyebek között napirenden van a gyárilag beépített 20 kilométer per órás sebességkorlátozás elrendelése, nagyobb, legalább 30,5 centiméter átmérőjű kerekek bevezetése, a rollerek használói számára pedig bukósisak kötelező viselése.

A javaslatok között szerepel az is, hogy az elektromos rollereket csak 16. évét betöltött személy vehetné igénybe, továbbá a testület tilalmat vezetne be a jármű gyalogúton, illetve ittas állapotban történő használatára.

Ezúttal Németországban erősödtek fel a szigorítást célzó követelések, mégpedig a Német Rendőri Szakszervezet (GdP) részéről.

"Meg kell vizsgálnunk azokat a lehetőségeket, amelyek a nagyobb biztonságot célozzák" – hangsúlyozta Michael Mertens, a szakszervezet elnökhelyettese. A hannoveri RND hírszolgálatnak nyilatkozva utalt arra, hogy javaslataik között szerepel a többi között a magasabb büntetések bevezetése, az elektromos rollerek használatával kapcsolatos oktatás, illetve felvilágosítás intenzívebbé tétele, továbbá az alkoholtilalom elrendelése.

A rollerek használóinak hozzá kell járulniuk a közlekedésbiztonság erősítéséhez – tette hozzá. A fennálló problémák között említette a rollerek jelenleg engedélyezett magas sebességét. Felhívta a figyelmet arra, hogy már

az óránkénti 20 kilométeres sebesség esetében is egy baleset súlyos következményekkel járhat.

"Részleges sikert jelenthetne a rollerek sebességének csökkentése óránként 15 kilométerre" – vélekedett az elnökhelyettes. Mertens utalt arra is, hogy az elektromos rollerek használatával kapcsolatos problémák valamennyi német tartományban hasonlók. Ezzel összefüggésben említette egyrészt a rollerek parkolásával, illetve leállítás utáni elhelyezésével kapcsolatos helyzetet. Másrészt pedig az elektromos rollerek használóinak "szabadságérzetét", ami – mint hangoztatta – a közlekedésbiztonsággal való törődés megszűnéséhez vezethet.

A szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője ezzel kapcsolatban ugyanakkor utalt arra, hogy mindezek a problémák az érvényben lévő szabályozás szerint a tartományok hatáskörébe tartoznak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×