eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
fotó: Infostart
Nyitókép: Infostart

Kiderítettük, hogyan terveznek meg egy-egy kerékpáros útvonalat Budapesten

Az InfoRádió több hallgatói jelzést is kapott arról, hogy a főváros egyes pontjain az újonnan létrejött kerékpárutak miatt több helyen már a járdán parkolnak az autósok. Ennek kapcsán jártunk utána annak, hogy milyen egyeztetések előzik meg a fejlesztéseket.

Folyamatosan jönnek létre a fővárosi kerékpárutak. Mint arról az Infostart is beszámolt, Óbudán hetek óta építik azt a kerékpársávot, amelynek köszönhetően biztonságosabb lehet például a Serfőző utca–Árpád fejedelem útja kereszteződés, ahol nemrégiben halálra gázoltak egy kerékpárost. Itt több forgalomtechnikai megoldással igyekeznek biztonságosabbá tenni az elágazást.

Szintén az Árpád fejedelem útján hoz létre új kerékpársávot a főváros. „Ennek a fejlesztésnek az a célja, hogy a Margit hídtól északra, illetve az Árpád hídtól délre nagy forgalmú létesítményeket tegyen könnyebben elérhetővé, amelyek jelenleg gyalog is nehezen megközelíthetőek. Az Árpád fejedelem útja és a Lajos utca találkozásánál a Zsigmond téri átvezetés is ezt a célt fogja szolgálni” – mondta Kovács Bendegúz, a BKK szakszóvivője.

Kitért arra is, hogy a kerékpárutak kialakítását milyen egyeztetések előzik meg. „Alapvetően az érintett kerületekkel, emellett a kerékpárforgalmi főhálózati terv is tartalmazza ezt az útszakaszt. Aki jár erre, most is azt tapasztalhatja, hogy jelentős kerékpárforgalom zajlik itt. A hálózati kapcsolat hiánya miatt sokan viszont csak szabálytalanul vagy rendezetlenül, a járdán kerékpározva tudnak haladni.”

Autók a járdán

Az InfoRádió Árpád fejedelem úti hallgatói közül többen jelezték, hogy a kerékpársávok kialakítása óta több autós a gyalogosok számára fenntartott járdán parkol.

Megkerestük az ügyben illetékes BKK-t, szerettük volna megtudni, hogy a helyi önkormányzatokon és a helyben élő kerékpárosokon túl kikérik-e közvetlenül is a helyben élők véleményét arról, hogy a tervezett változások megfelelnek-e számukra. A BKK írásban válaszolt megkeresésünkre, kiemelve, hogy a fejlesztésekkel a közlekedési módok közti egyensúly a célja, és előnyben akarja részesíteni azokat a közlekedési módokat, amelyekkel fenntartható módon lehet a városban utazni. Hozzátette, a tervezési folyamatban a kerületi döntéshozókkal és az érintett civil szervezetekkel is egyeztetnek, továbbá figyelembe veszik a beérkező lakossági véleményeket is.

A BKK azt is jelezte, hogy fokozott figyelemmel járnak el a gyalogosok ügyében is, hisz mindenhol meg kell lennie a minimum másfél méteres járdaszélességnek. A fővárosi közgyűlés által elfogadott budapesti mobilitási terv előírja, hogy 2030-ra a fenntartható közlekedési módok használatával, gyalog, kerékpárral, illetve közösségi közlekedéssel megtett kilométerek aránya 80 százalékra kell, hogy emelkedjen.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Tizenhárom év után ismét lesz Magyar Filmszemle újításokkal és nagy meglepetésekkel

Tizenhárom év után ismét lesz Magyar Filmszemle újításokkal és nagy meglepetésekkel

Nyolc kategóriában összesen tizenhat díjat adnak át a februári filmfesztiválon. Muhi András, a Magyar Filmművészek Szövetségének elnöke az InfoRádióban elmondta: ismét versenyfesztivál lesz a Magyar Filmszemle, melyen szakmai különdíjak is gazdára találnak, továbbá az információs és panoráma szekcióban olyan alkotásokat is levetítenek, melyek rendezői nem kívánnak benevezni a versenybe, de a szakma véleményére kíváncsiak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 24. 17:15
×
×
×
×