eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Villamosszerelvény a Nyugati pályaudvar és a Király utca közötti vonalszakaszon az Oktogonnál, az Andrássy úti kereszteződésben 2017. november 22-én. Százharminc évvel ezelőtt Európában elsőként indult villamosjárat Budapesten. A Nyugati pályaudvar és a Király utca közötti egy kilométer hosszú villamosvonal 1887 novemberében készült el.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Vita az új dugódíj-módozatról

Karácsony Gergely a stockholmi mintát követné a dugódíj ügyében, Tarlós István szerint erre nincs mód.

Az MSZP és a Párbeszéd közös főpolgármester-jelöltje a stockholmi példát követné a dugódíj ügyében. Karácsony Gergely csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, a svéd fővárosban

  • először fejlesztették a közösségi közlekedést és P+R parkolókat építettek,
  • majd átmenetileg behajtási díjat vezettek be a belvárosban,
  • végül pedig népszavazáson kérdezték meg az embereket arról, hogy a behajtási díj maradjon-e később is.

Stockholmban ennek köszönhetően a világ egyik legjobb közösségi közlekedése működik, és komoly lépéseket tettek a légszennyezettség csökkentése érdekében is - emelte ki a politikus.

Karácsony Gergely reagálva a főpolgármester sajtótájékoztatójára azt mondta, Tarlós István hosszú, értelmezhetetlen okfejtést folytatott a dugódíjról, de az nem derült ki, ő mit gondol róla, és egyébként is egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz a behajtási díjról.

Tarlós István: nem lehet népszavazáson dönteni

A budapesti behajtási díjról, amit még a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalt be a 4-es metró megépítésért, egy tíz évvel ezelőtti európai bizottsági határozat és egy érvényes szerződés rendelkezik, azt nem a főváros akarja mindenáron bevezetni - mondta a főpolgármester csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

Nem a kormány és a városvezetés "valós vagy virtuális vitája" a lényeg, ennek nincs relevanciája. Van egy kötöttség, amiben az unió Budapesttel "tulajdonképpen türelmes", és nem az a vita tárgya, hogy akar-e valaki dugódíjat vagy nem. Ez egy elvi lehetőség, és erre utal a véleményezésre közzétett mobilitási terv is - tette hozzá.

Közölte, az ügyben még nem született döntés, a behajtási díjjal foglalkozik majd a fővárosi közfejlesztési tanács, és az Európai Unióval is folytattak már egyeztetéseket. Hozzáfűzte: nem mondhatja azt kategorikusan, hogy nem lesz dugódíj, mert Demszky Gábor "jogutódja", s ha kijelentené ezt, akkor az Európai Unió milliárdos bírságot szabhatna ki.

Hozzátette: amíg nem ismerik az Európai Unió álláspontját, hogy ragaszkodnak-e komoly pénzelvonásokhoz, ha nem vezetik be a behajtási díjat, addig az ügyben nem tudnak eljutni a döntéshozatalig.

Karácsony Gergely javaslatával kapcsolatban azt mondta:

a kérdésről nem lehet népszavazással dönteni,

a referendum semmi relevanciával nem bír az unió határozatára és a jogérvényes szerződésre.

A zuglói parkolás is téma

A XIV. kerület polgármestere a zuglói parkolási rendszerre kitérve sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely azt mondta: ha a főpolgármester meg van győződve arról, hogy a zuglói parkolás veszteséges, akkor a budapesti önkormányzat fizesse vissza azt a 60 millió forint nyereséget, amelyet a zuglói parkolási rendszer nyereségéből fizettek be a fővárosnak.

Karácsony Gergely megjegyezte azt is, hogy délelőtt Zuglóban képviselőtestületi ülés lett volna, hogy a Fidesz által kezdeményezett, a parkolási rendszert vizsgáló bizottság elkezdje a munkáját, a Fidesz azonban leszavazta a saját kezdeményezését, amikor nem fogadta el a napirendet, ezzel pedig megakadályozták azt is, hogy a kerület javítson a parkolási rendszerén, költséghatékonyabbá téve azt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×