eur:
390.95
usd:
366.82
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab
Nyitókép: Facebook/Hungaroring

Gyulay Zsolt: sorban kérnek tanácsot tőlünk a külföldiek, hogy kell sok F1-es jegyet eladni

Elfogyott az összes jegy a Forma–1-es Magyar Nagydíj július 21-ei futamára, már csak a hétvége többi napjának bizonyos eseményeire, programjaira lehet belépőket venni – mondta az InfoRádióban a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Gyulay Zsolt szerint még az autósport elitsorozatában sem szabad drasztikusan megemelni a jegyárakat. Arról is beszélt, hogy jól halad az új depó építése, az év második felében pedig még nagyobb volumenű átalakítások kezdődnek Mogyoródon.

Az idei Forma–1-es Magyar Nagydíjat július 19. és 21. között rendezik meg. A száguldó cirkusz mezőnye 39. alkalommal látogat el hazánkba.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, az elmúlt hónapokban jelentős átalakítások és átépítések történtek a Hungaroringen, bizonyos munkálatok pedig még jelenleg is zajlanak. Az új paddock részt már lealapozták, és elkezdték a két, pálya alatti alagút építését is. A kivitelező december 18-án kapta meg munkaterületként a mogyoródi versenypályát, azóta rengeteg betont mozgattak meg, elbontották a motorhome-ok kiszolgálására épült depót is.

Az új depó 19 méterrel lesz szélesebb, míg maga az épület 10 méterrel. Az eddigi depó nagyon kicsinek számított a Forma–1 többi versenyhelyszínéhez képest, ráadásul csak két méterre volt lealapozva, szemben a most előírt 10 méterrel. Gyulay Zsolt az InfoRádióban elmondta: jelenleg a depó cölöpözése és betonozása zajlik. „A futam előtt legalább hat héttel olyan állapotban kell visszaadnia a pályát a kivitelezőnek, hogy fogadni tudjuk a motorhome-okat és az egész száguldó cirkuszt júliusban” – tette hozzá a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Mint fogalmazott, az idei futam megszervezése és előkészítése „viszonylag könnyebb feladat”, mert csak betonozási, cölöpözési és támfalazási munkákat kell elvégezni a pálya körül. A júliusi versenyhétvégét követően azonban még nagyobb volumenű felújítások következnek, ugyanis a tervek szerint

elbontják majd a főépületet és a főlelátót, majd megkezdődik az új infrastruktúra megépítése.

„Ebből kiindulva a 2025-ös futam megrendezése lesz majd az igazi próbatétel mindenki számára” – mondta Gyulay Zsolt.

Ed Sheeran is kapkod a VIP-jegyek után

A jegyeladásokkal kapcsolatban azt mondta, hogy az összes belépő elfogyott a vasárnapi futamra, amelyen már most ki lehet jelenteni, hogy teltház lesz. Napi jegyek azonban még kaphatók péntekre és szombatra, így aki kellően gyors, idén is elcsíphet egy-egy izgalmas programot, bemutatót vagy éppen ott lehet a szabadedzéseken, esetleg az időmérőn.

A többszörös Grammy-díjas brit popsztár, Ed Sheeran is jelezte, hogy a helyszínen szeretné megtekinteni az idei F1-es Magyar Nagydíjat, igaz Gyulay Zsolt elmondása szerint több VIP-jegyet kért, mint amennyit adni tudnak. A négy tikett nem volt elegendő számára.

„Régen tapasztaltunk ekkora érdeklődést”

– jegyezte meg a vezérigazgató.

A többi F1-es versenyhelyszínhez képest a Magyar Nagydíj jegyárai viszonylag alacsonynak számítanak. Ahogy Gyulay Zsolt fogalmazott, idén is „óvatosan emeltek” az árakon. Figyelmeztetett, hogy más házigazdák – például Las Vegas – az utóbbi időben bátrabbak voltak, és borsos összegeket kértek el a belépőkért, később azonban azzal kellett szembesülniük, hogy kevesebb volt a fizető néző a versenyhétvégéken, kvázi komoly jegyeladási problémáik voltak. A sportvezető szerint

a nagy áremelés „szurkolóellenes, illetve üzleti alapon sem biztos, hogy kezelhető”.

Rossz üzletpolitikának tartja, hogy egyesek „a csillagos égig megemelik a jegyárakat, majd amikor látják, hogy nem tudják megtölteni a tribünöket, leviszik az árakat”. Mint mondta, ez „kiszúrás” a szurkolókkal szemben.

Gyulay Zsolt hozzátette: a jegyeladás megfelelő szakértelmet igényel, fel kell mérni az igényeket, jól kell kalkulálni. „Külföldön nagyon gyönyörű, csilli-villi pályák vannak, mi pedig a jegyeladáshoz értünk – méghozzá nagyon. Nem véletlen, hogy sokan kérnek tőlünk tanácsot ezzel kapcsolatban. Jártak már nálunk Franciaországból, Hollandiából és Belgiumból is” – büszkélkedett.

Gyulay Zsolt elmondta: sokan hajlamosak azt gondolni, hogy a Forma–1 minden téren a csúcson van, miközben „nem mindenki tudja olyan jól eladni a jegyeket, mint mi”. Bízik benne, hogy ez így is marad, és folytatni tudják a jó jegyeladási sorozatot a következő években is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Kínai autógyártó érkezéséről suttognak,  újabb gyár épülhet Magyarországon

Kínai autógyártó érkezéséről suttognak, újabb gyár épülhet Magyarországon

Egyre több arra utaló jel mutatkozik, hogy egy újabb autógyártó vállalat érkezhet Magyarországra, egészen pontosan a kínai Great Wall Motorl, vagy GWM. Már egy évvel ezelőtt is arról jelentek meg értesülések, hogy a vállalat az európai terjeszkedéshez gyártóközpontot hozna létre, és a hetekben Szijjártó Péter kínai látogatása és a kínai elnök Magyarországra érkezése kapcsán is felerősödtek a találgatások. Bár a hivatalos kommunikációban semmi konkrétum nem jelent meg eddig a GWM magyarországi terjeszkedéséről, az egyre hangosabb pletykák miatt megnéztük, mégis milyen cégről van szó.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×