Szerdától a Forma–1-es Magyar Nagydíj végéig, július 21-éig szünetelnek a felújítási munkálatok a Hungaroringen. Gyulay Zsolt az InfoRádióban elmondta: minden olyan felújítással elkészültek, amelyeket az első ütem részeként határoztak meg, így az összes toronydarut elvontatták a helyszínről. Múlt héten Mogyoródon jártak a Formula One Group (FOM) vezetői – köztük a Forma–1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is –, és meglepve konstatálták, hogy bizonyos szögekből mennyire megváltozott a versenypálya, amit még a jelenlegi, félkész állapotában is igazi, modern aszfaltcsíknak neveztek a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatójának elmondása szerint.
Gyulay Zsolt emlékeztetett: mindez a kettes kanyarnál hosszan elnyúló, óriási új támfalnak, illetve rámpának köszönhető, továbbá a pálya ezen részén kiszélesítették a depót is, amely a motorhome-ok kiszolgálását teszi lehetővé.
A lejtős szakaszon található új depó 19 méterrel lett szélesebb a régihez képest, a munkagépek többek közt hatalmas betonelemeket építettek be. Nemcsak a depót, hanem a Super Gold tribün (a Hungaroring egyetlen fedett lelátórésze) mögötti közösségi teret is kiszélesítették a szurkolók igényeinek megfelelően.
A legtöbb jegytípus régen elfogyott a júliusi Magyar Nagydíjra. Gyulay Zsolt tájékoztatása szerint
már csak néhány napijegy, illetve állóhelyre szóló belépő elérhető, amelyekre azonban még akár az utolsó pillanatokban is lehet jelentkezni.
Ezekkel a még megvásárolható jegyekkel elsősorban a pénteki szabadedzésekre lehet ellátogatni, a vasárnapi futamra viszont már csak állóhelyekre szóló belépők vannak korlátozott számban. A Hungaroring elnök-vezérigazgatója hozzátette: a fő lelátóra érvényes jegyeket már decemberben elkapkodták.
Jövőre újra a megszokott időpontban lesz a Magyar Nagydíj
A Forma–1 többségi tulajdonosa, a Liberty Media nemrég nyilvánosságra hozta a száguldó cirkusz 2025-ös szezonjának hivatalos versenynaptárát, és mint kiderült, a Magyar Nagydíjat jövőre egy kicsit később rendezik, újra
a nyári szünet előtti utolsó verseny lesz augusztus első hétvégéjén.
Ez kedvező hír abból a szempontból, hogy a Hungaroring további felújítási munkálataira több idő áll majd a rendelkezésre. Gyulay Zsolt felidézte, hogy tavaly a belgák a nemzeti ünnepük miatt kérték, cseréljen helyet egymással a versenynaptárban a Belga és a Magyar Nagydíj, ezért rendezték 2023-ban Spa-Francorchamps-ban a nyári szünet előtti utolsó futamot.
Idén a Hungaroring kért egy hasonló cserét. Az eredeti tervek szerint azon a hétvégén rendezték volna a Magyar Nagydíjat, amikor kezdődik az olimpia Párizsban, Gyulay Zsolt, a MOB elnökeként azonban el szerette volna kerülni, hogy ütközzön a mogyoródi F1-es versenyhétvége az ötkarikás játékok első hétvégéjének eseményeivel, amikor több éremesélyes magyar sportoló is érdekelt lesz, vívóink például akkor lépnek pástra. A belgák viszonozták a tavalyi gesztust, ezért lesz július 21-én a Hungaroringen, egy héttel később pedig Spa-Francorchamps-ban Forma–1-es futam. Jövőre azonban visszatér minden a régi kerékvágásba, és a magyarországi versenyhétvége után vonulhatnak majd rövid nyári pihenőre a pilóták.
Gyulay Zsolt szerint az idei és a jövő évi Magyar Nagydíj megrendezése nagyon különleges lesz abból a szempontból, hogy a két futam közötti egy évben jelentős felújításokon megy keresztül a Hungaroring. Úgy véli, ez egy „nagy kísérlet” lesz a részükről, ugyanis úgy bonyolítják le az idei versenyhétvégét, hogy még nincs kész teljesen a pálya és a körülötte lévő épületek.
Minden rendben lesz
A Hungaroring Sport Zrt. szerdán visszakapta a pályát a kivitelezőtől, és a következő időszakban próbateszteket hajtanak végre egészen a júliusi versenyhétvégéig. Addig szűk körű rendezvényeknek is otthont ad a Hungaroring, de a nézőtérre nem engednek be senkit. Gyulay Zsolt kiemelte, hogy
a célegyenesnél két új alagutat alakítottak ki,
melyek közül az egyik a sportszakma és a versenyzők, míg a másik a nézők közlekedésére szolgál majd a lelátó és a paddock között. Ugyanakkor megjegyezte, hogy több olyan része is van a versenypályának, melyek felújításra szorulnak még az idei Magyar Nagydíjat megelőzően. Az aszfalt ugyanis a munkagépek használata miatt sok helyen megrepedezett, ki kell majd javítani a rázóköveket, el kell hordani a törmelékeket, így rengeteg teendő lesz még júliusig.
„A Forma–1 mérnökei, szakemberei arról tájékoztattak nemrég, hogy van olyan pálya, amelyik rosszabb állapotban van, mint a Hungaroring a jelenlegi félkész állapotában, és megnyugtattak, valamint biztattak minket, hogy rendben leszünk” – összegzett Gyulay Zsolt.