"Ez tipikusan a nehéz szülés esete" - illusztrálta a Forma-1-es kommentátor azt, hogy a szezon előtt milyen nehéz volt megjósolni, melyik csapat és melyik pilóta lesz a legjobb. "A téli tesztek azt mutatták, a Ferrari nagyon jó, erősebb, mint a Mercedes, amelyiknek pedig voltak problémái. A második tesztekre azután jött egy nagyon átalakított Mercedes, és kiderült: ez lesz a végleges, amire aerodinamikailag építettek, és az első heti autó inkább egy mechanikai alap volt. Ezt persze akkor még nem láttuk és a többiek sem láttak egymás kártyáiba" - mondta Wéber Gábor.
A szakember azt is felidézte, hogy a téli tesztek után megnézte a fogadási oddsokat, és a konstruktőri bajnoki címre - várható módon - a Ferrarinak voltak a legalacsonyabbak, a Mercedesé valamivel magasabbak, a Red Bullé jóval magasabbak. Úgy emlékszik, ugyanez volt a helyzet a pilótáknál is, Vettel bajnoki címe érte a legkevesebbet, Hamiltoné többet.
"Aki akkor bízott Hamiltonban és a Mercedesben, egész jó szorzók mellett fogadhatott arra, ami most már egész biztos dolognak tűnik, pedig csak július közepe van"
- részletezte a Forma-1-es kommentátor.
Száz pont a különbség Hamilton és Vettel között, és bár a hátralévő 11 futamot nézve matematikai esély van, de ennek valószínűsége nagyon kicsi, ez behozhatatlan hátrány. "Annak is kevés az esélye, hogy Bottas behozza a 39 pontot, amivel Hamilton mögött áll" - tette hozzá Wéber Gábor.
Egyetért Christian Hornerrel, a Red Bull csapatfőnökével abban, hogy a legeredményesebb és legjobb autóban ülő Hamilton teljesítményét Verstappenével kell összevetni. "Ám az elmúlt egy évet nézve az összehasonlítás nehéz, mert Hamilton a világbajnoki címért megy, amire Verstappennek nincs lehetősége a technikai hátere miatt.
Ebből a Red Bullból azonban nem lehetne többet kihozni, mint amennyit Verstappen megtett.
Ha innen nézzük, ott van egy maximális, 100 százalékos teljesítmény, és akkor az a kérdés, hogy Hamilton hány százalékon van - 100, 98, 95 százalékon magához képest? Ezt azonban megint nehéz eldönteni, hiszen egy olyan erős Mercedes-hétvége esetében, mint például a Silverstone-i volt, amikor a biztonsági autós kerékcserét követően gyakorlatilag már megnyerte Hamilton a futamot,
a Mercedes versenyzője nincs rákényszerítve arra, hogy a maximumot hozza.
Verstappen viszont minden hétvégén rá van kényszerítve, hogy minden hétvégén, minden körben a maximumot hozza, hogy elérje a dobogós helyeket vagy azokat a győzelmeket, amiket néha elragad" - fejtette ki a kommentátor.