A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a nem-élet üzletág díjbevételei változatlanul nőttek, 12,8 százalékkal, 957 milliárd forintra. Az élet területen ugyanakkor a díjbevételek 5,4 százalékkal, 606 milliárd forintra csökkentek tavaly, ezen belül az egyszeri díjas életbiztosítások díjbevétele esett vissza jelentősebben – ismertette.
A Mabisz-tagok csaknem 123 milliárd forint biztosítási adót fizettek be a költségvetésbe 2023-ban, 10,1 százalékkal többet, mint az előző évben,
a befizetett extraprofit adó pedig meghaladta a 88 milliárd forintot, ami 73,6 százalékkal volt több, mint 2022-ben
– közölte a szövetség elnöke.
Erdős Mihály elmondta: az egyszeri díjas életbiztosítások díjbevétele az előző évi 240 milliárd forintról 144 milliárd forintra csökkent 2023-ban, ezzel korrigálva az élet területen a díjbevételek 12,3 százalékkal emelkedtek.
A Mabisz adatai szerint tavaly a lakossági vagyonbiztosítások díjbevétele 15 százalékkal nőtt, a vállalati vagyonbiztosításoké 2 százalékkal, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoké (kgfb) 12 százalékkal, a cascoé pedig 21 százalékkal.
Holló Bence, a Mabisz elnökhelyettese kiemelte:
a nyugdíjbiztosítási szegmens kifejezetten jól teljesített, és erre számítanak hosszú távon is.
Tavaly a nyugdíjbiztosítások díjbevétele 11 százalékkal 150 milliárd forintra bővült, a biztosítási szerződések száma csaknem 490 ezerre nőtt az előző évi 453 ezerről.
Az idén márciusi lakásbiztosítási kampány kapcsán Erdős Mihály elmondta, hogy jelenleg 3,3 milliós a lakásbiztosítási állomány. A Mabisz elnöke úgy fogalmazott: bízik benne, hogy a kampány során nemcsak a felmondás lehetőségével élnek majd az ügyfelek, hanem új biztosításokat is kötnek.
A szövetség elnöke élénk kampányra számít, tapasztalataik szerint már most egyre több ügyfél érdeklődik a lehetőségek iránt. Erdős Mihály felhívta a figyelmet az alulbiztosítottság elkerülésének fontosságára, illetve arra, hogy a lakásbiztosítási kampány lehetőség a szerződések értékállóságának biztosítására.