Infostart.hu
eur:
365
usd:
324.97
bux:
0
2026. október 9. péntek Dénes
Closeup of womans hand holding a pen filling out a census form.
Nyitókép: hapabapa/Getty Images

Sok pénzt bukhatnak ezen a nyugdíjas éveikre spórolók

A nyugdíjbiztosítási ügyfeleknek nem jár automatikusan az adójóváírás, igényelni kell – mondta az InfoRádióban a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége személybiztosítási szekciójának vezetője.

Tavaly az államilag támogatott nyugdíjbiztosítási számlákra 2022-höz képest mintegy tizenöt százalékkal több, összesen 145,5 milliárd forintot fizettek be az ügyfelek. Molnár Marcell azt mondta az InfoRádióban, hogy ez szerződésenként csaknem évi 300 ezer forintnyi, havi nagyságrendileg 25 ezer forintos befizetést jelent.

A szabályok szerint a maximálisan visszaigényelhető adó 130 ezer forint, de ezt 650 ezer forint éves befizetésnél lehet elérni.

A pénzügyi szakértő hozzátette: a biztosítók minden évben február közepéig küldik el az érintetteknek az igazolást, amely alapján kell igényelniük a befizetett összeg utáni 20 százalékos adójóváírást. Megkönnyíti az adózók feladatát, hogy a NAV néhány éve már elkészíti az adóbevallási tervezetet, és egyre többen élnek ezzel a lehetőséggel. A tervezetben pedig a biztosítóktól beérkező adatok alapján a NAV feltünteti, hogy volt-e egészségpénztári, önkéntes nyugdíjpénztári vagy nyugdíjbiztosítási befizetésünk.

Arra kell figyelni, hogy ha ez nem történik meg, ami bekövetkezhet a megtakarító ügyfelek hibájából vagy valamilyen adminisztratív probléma miatt.

Molnár Marcell elmondta még: a három vagy a háromnál több gyermeket nevelő családok nem tudják igénybe venni az adójóváírást a családi adókedvezmény miatt.

Az adójóváírást május 21-éig, vagyis a személyijövedelemadó-bevallás határidejéig lehet kérni.

A pénz a nyugdíjszámlára érkezik. A szakértő felidézte, hogy a korábbi években még volt arra lehetőség, hogy a biztosítási megtakarítások után felvehette a megtakarító a 20 százalékot, most már azonban a nyugdíjbiztosítási számlára kerül ez az összeg.

„Az adóhatóság a bevallás beérkezésétől számított harminc napon belül írja jóvá, vagyis utalja a nyugdíjbiztosítónak az összeget” – tette hozzá Molnár Marcell.

További részletek a cikk végén a teljes interjúban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A szupertraffipaxok az M1-es autópályán átlagsebességet és követési távolságot is képesek mérni

A szupertraffipaxok az M1-es autópályán átlagsebességet és követési távolságot is képesek mérni

Szuperintelligens traffipaxokat telepítettek az M1-es autópályán. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, Szimicsku László az InfoRádióban elmondta: a kamerák az autósok átlagsebességét is képesek mérni, valamint képi visszajelzést is küldenek arról a gépjárművezetőknek, hogy gyorsan vagy megfelelő sebességgel haladnak.

Dénes Ferenc: a külföldi sztárjátékosokat is hátrányosan érintheti az ekho-módosítás

2027-től jelentősen csökken a hivatásos sportolók kedvezményes ekhós adózásának felső határa, ami a magasabb fizetésű játékosokat és klubokat érintheti leginkább. Dénes Ferenc sportközgazdász az InfoRádiában úgy vélte, hogy kevésbé lehet vonzó a magyar sport a külföldi játékosoknak, miközben a támogatási rendszer tervezett átalakítása főként a kisebb és közepes klubokat hozhatja nehéz helyzetbe.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×