eur:
408.88
usd:
374.25
bux:
74343.85
2024. november 6. szerda Lénárd
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszél az Ötödik Pezsgőkonferencia és pezsgőünnepen az etyeki Rókusfalvy Birtokon 2023. augusztus 31-én.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Rókusfalvy Pál: nemzeti identitásunk része a bor

Egyetlen alkoholos termék van, amelyik kultúrával és szakrális erővel bír, ez pedig a bor. Azt az előnyt kell kihasználnunk, hogy a nemzeti identitásunk része ez az ital - mondta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, aki szerint Magyarországon is jól érezhető a kulturált borfogyasztás terjedése.

A Magyar Bormarketing Ügynökséget irányító szakember a lap csütörtöki számában elmondta: a hazai borpiacnak fontos, hogy folyamatosan fejlődjön, megújuljon a vevőköre, amiben nagy szerepe lehet a fiatalok felé való nyitásnak. Beszámolt arról, hogy az ügynökség kampányával - amelynek keretében a hamarosan kezdődő Budapesti borfesztiválon is jelen lesznek - a fiataloknak a borban rejlő innovációt, mint lehetőséget igyekeznek bemutatni.

Az elmúlt évben elkészítettük a borstratégiát, rengeteg kutatást vizsgáltunk meg, nemcsak a hazai, hanem a globális trendeket is megnéztük, ezekből pedig világosan kiderült: innovatív módon kell nyitni a fiatalok felé – mondta Rókusfalvy Pál, hangsúlyozva, hogy nemcsak fogyasztói, hanem termelői oldalon is fontos az új generáció bevonása, hiszen ők értik a legjobban a saját nemzedéküket.

Kitért arra, hogy a fiatalokhoz például a fröccs- és pezsgőkultúrát igyekeznek eljuttatni, és hangsúlyozta: amikor a borfogyasztás népszerűsítéséről beszélnek, akkor a nemzetközi trendeket követve a mértékletes, kulturált, tudatos borfogyasztásra gondolnak, a bort nem mennyiségi, hanem minőségi termékként kezelik.

Rókusfalvy Pál elmondta: elkészült egy akcióterv, amely a hazai, illetve a külföldi bormarketing-megjelenéseket foglalja össze, illetve digitális alapú szakmai ügyfélszolgálati rendszert is elindítanak a jövő hónapban. Itt a borászok látni fogják, hogy milyen országos, illetve külföldi marketingprogramokhoz tudnak csatlakozni, ami a tevékenységüket segíti, illetve a konkrét piacra jutásukat is támogatja.

A Magyar Bormarketing Ügynökség az elmúlt néhány hónapban aktívan elkezdett dolgozni, a nyári kampány eredményei alapján finomhangolják az őszi kampányt, amely természetesen a szüretről szól majd – tette hozzá, jelezve, hogy ez a szervezetrendszer mára egységesebb struktúrában, még hatékonyabban működik a bormarketingért felelős kormánybiztosi iroda irányítása alatt, a Magyar Bormarketing Ügynökségen belül koncentrálva, stratégiai együttműködésben a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, az Agrárminisztériummal, különböző diplomáciai testületekkel és a külképviseletekkel is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.06. szerda, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Amerika Kutatóintézetének tudományos munkatársa
Amerikai elnökválasztás 2024: érkeznek az eredmények, az exit poll már befutott

Amerikai elnökválasztás 2024: érkeznek az eredmények, az exit poll már befutott

A mai nappal pont kerül a számtalan váratlan fordulatot hozó 2024-es amerikai választási kampány végére, és eldől, hogy az Egyesült Államok következő elnökét Donald Trumpnak vagy Kamala Harrisnek fogják hívni. A küzdelem rendkívül szorosnak ígérkezik: a billegő államokban és az országos pollokban is fej-fej mellett vannak a jelöltek. Az első, Dixville Notchból érkező eredmény döntetlen is lett. Ideális esetben holnap reggelre lehet már látni, ki lesz a következő elnök, de nem teljesen kizárható, hogy ismét kell néhány napot várnunk. Közben a választás folyamatát vihar, áradás, technikai problémák és bombafenyegetések hátráltatják. A legfrissebb fejleményekről és választási eredményekről szóló percről-percre tudósításunkat alább követhetik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×