Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.98
bux:
109206.15
2025. december 5. péntek Vilma
Újonnan elkészült autók vonaton, a Volkswagen német járműgyártó zwickaui üzeménél az új koronavírus járványának idején, 2020. április 2-án. A járvány miatt a konszern április 19-ig leállította a termelést.
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Idehaza is megérezhetik a Merkel-kormány döntését

Ötmilliárd eurós élénkítő csomagot állított össze Németország a bajban lévő német autóipar megmentésére. A szektor a német GDP közel 5 százalékát adja, és közvetlenül 830 ezer embert foglalkoztat.

A német autóipart átfogóan érintő 5 milliárd eurós támogatás elsődleges célja az új elektromos autók és új teherautók vásárlásának ösztönzése, valamint a legújabb technológiákra történő átállás elősegítése – ismertette az InfoRádiónak a Portfolio elemzője.

A Bloomberg részletes beszámolója alapján Angela Merkel kormánya 2025-ig kiterjeszti az elektromos autók vásárlásához igénybe vehető pénzügyi támogatási programot, további 1 milliárd eurós keretet biztosítva. Szintén 1 milliárd euró áll majd rendelkezésre a vállalkozások számára, amelyet új teherautók beszerzésére fordíthatnak, és hasonló volumenű összeget biztosítanak az autóipari beszállítóknak annak érdekében, hogy az új technológiákhoz kapcsolódó beruházásokat megvalósíthassák. 2 millió euró pedig a gyártósorok fejlesztésre, átalakítására áll majd rendelkezésre.

Szandányi Levente érdekességként jegyezte meg, hogy a nagyobb cégek, mint például a Volkswagen, a Daimer, esetleg a BMW éves szinte eurómilliárdokat költenek kutatás-fejlesztésre, tehát az 5 milliárd eurós csomag nem túl jelentős az ő léptékükkel mérve, viszont

a kis és közepes méretű német vállalatok számára valódi segítséget jelenthet az összeg.

Vélhetően neki szól a bejelentés elsősorban, hiszen már a koronavírus megjelentése előtt nagy terheket rót rájuk az új technológiákra történő átállás, amit a pandémia csak tetézett.

Nekünk is jó lehet

Azt alapul véve, hogy a csomag tartalmaz járműbeszerzési támogatást is, segítséget jelenthet a magyar autóipar számára is, abban az esetben, ha a német vásárolok, illetve a német cégek olyan termékeket vásárolnak, amiket Magyarországon állítanak elő, vagy a megvásárolt járművekben olyan berendezések, járműipari alkatrészek találhatóak, amik magyar operációk állítanak elő.

A tavaszi lezárásokat követően a nyári hónapokban, továbbá a szeptemberi hónapban Magyarországon egy erőteljes fellendülés volt tapasztalható az autógyártásban, valamint a több műszakos termelést is visszavezették. Nagy kérdés azonban, hogy a koronavírus-járvány második hullámának fölerősödésével milyen változások lesznek a szektorban. A világ különböző régióban a nagy autóipari piacok eltérően teljesítenek: míg a kínai autóeladások szárnyalnak, addig Amerikában elsősorban stagnálás tapasztalható,

Európában viszont ismét zuhanásnak indultak az értékesítések,

köszönhetően a komoly korlátozó intézkedéseknek a nagy piaci súlyú országokban, például Nagy-Britanniában vagy Franciaországban.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×