eur:
402.88
usd:
349.66
bux:
98560.68
2025. június 21. szombat Alajos, Leila
Újonnan elkészült autók vonaton, a Volkswagen német járműgyártó zwickaui üzeménél az új koronavírus járványának idején, 2020. április 2-án. A járvány miatt a konszern április 19-ig leállította a termelést.
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Idehaza is megérezhetik a Merkel-kormány döntését

Ötmilliárd eurós élénkítő csomagot állított össze Németország a bajban lévő német autóipar megmentésére. A szektor a német GDP közel 5 százalékát adja, és közvetlenül 830 ezer embert foglalkoztat.

A német autóipart átfogóan érintő 5 milliárd eurós támogatás elsődleges célja az új elektromos autók és új teherautók vásárlásának ösztönzése, valamint a legújabb technológiákra történő átállás elősegítése – ismertette az InfoRádiónak a Portfolio elemzője.

A Bloomberg részletes beszámolója alapján Angela Merkel kormánya 2025-ig kiterjeszti az elektromos autók vásárlásához igénybe vehető pénzügyi támogatási programot, további 1 milliárd eurós keretet biztosítva. Szintén 1 milliárd euró áll majd rendelkezésre a vállalkozások számára, amelyet új teherautók beszerzésére fordíthatnak, és hasonló volumenű összeget biztosítanak az autóipari beszállítóknak annak érdekében, hogy az új technológiákhoz kapcsolódó beruházásokat megvalósíthassák. 2 millió euró pedig a gyártósorok fejlesztésre, átalakítására áll majd rendelkezésre.

Szandányi Levente érdekességként jegyezte meg, hogy a nagyobb cégek, mint például a Volkswagen, a Daimer, esetleg a BMW éves szinte eurómilliárdokat költenek kutatás-fejlesztésre, tehát az 5 milliárd eurós csomag nem túl jelentős az ő léptékükkel mérve, viszont

a kis és közepes méretű német vállalatok számára valódi segítséget jelenthet az összeg.

Vélhetően neki szól a bejelentés elsősorban, hiszen már a koronavírus megjelentése előtt nagy terheket rót rájuk az új technológiákra történő átállás, amit a pandémia csak tetézett.

Nekünk is jó lehet

Azt alapul véve, hogy a csomag tartalmaz járműbeszerzési támogatást is, segítséget jelenthet a magyar autóipar számára is, abban az esetben, ha a német vásárolok, illetve a német cégek olyan termékeket vásárolnak, amiket Magyarországon állítanak elő, vagy a megvásárolt járművekben olyan berendezések, járműipari alkatrészek találhatóak, amik magyar operációk állítanak elő.

A tavaszi lezárásokat követően a nyári hónapokban, továbbá a szeptemberi hónapban Magyarországon egy erőteljes fellendülés volt tapasztalható az autógyártásban, valamint a több műszakos termelést is visszavezették. Nagy kérdés azonban, hogy a koronavírus-járvány második hullámának fölerősödésével milyen változások lesznek a szektorban. A világ különböző régióban a nagy autóipari piacok eltérően teljesítenek: míg a kínai autóeladások szárnyalnak, addig Amerikában elsősorban stagnálás tapasztalható,

Európában viszont ismét zuhanásnak indultak az értékesítések,

köszönhetően a komoly korlátozó intézkedéseknek a nagy piaci súlyú országokban, például Nagy-Britanniában vagy Franciaországban.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megint napirenden a nők mozgósítása Ukrajnában

Megint napirenden a nők mozgósítása Ukrajnában

Ukrajnában ismét felmerült a nők besorozásának kérdése. A Oroszországgal folyó háborúban az ukrán fegyveres erők jóval kevesebb embert tudnak mobilizálni, mint az oroszok. Közben a nyugati szövetségesek sürgetik, hogy akár 18 éves fiatalokat is elvigyenek katonának.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.23. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Kis szürke emberek – Európa senkijei, akik feltűntek az észt–orosz határon

Kis szürke emberek – Európa senkijei, akik feltűntek az észt–orosz határon

Miközben a világ Krímre és Ukrajnára figyel, Észtország keleti végében egy másik határon évtizedek óta állnak „kis szürke emberek”. Ők nem katonák, hanem állampolgárság nélküli civilek, akik Narvánál órákig, olykor napokig várnak arra, hogy átjussanak Oroszországba. Az útlevelük nem egy országba, hanem egy joghézagba szól, és az életük sem ide, sem oda nem tartozik igazán. A sorban állva sokan már nem orosznak, hanem európainak érzik magukat – de ezt még hivatalosan nem ismerte el senki.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×