eur:
411.21
usd:
392.82
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Újonnan elkészült autók vonaton, a Volkswagen német járműgyártó zwickaui üzeménél az új koronavírus járványának idején, 2020. április 2-án. A járvány miatt a konszern április 19-ig leállította a termelést.
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Idehaza is megérezhetik a Merkel-kormány döntését

Ötmilliárd eurós élénkítő csomagot állított össze Németország a bajban lévő német autóipar megmentésére. A szektor a német GDP közel 5 százalékát adja, és közvetlenül 830 ezer embert foglalkoztat.

A német autóipart átfogóan érintő 5 milliárd eurós támogatás elsődleges célja az új elektromos autók és új teherautók vásárlásának ösztönzése, valamint a legújabb technológiákra történő átállás elősegítése – ismertette az InfoRádiónak a Portfolio elemzője.

A Bloomberg részletes beszámolója alapján Angela Merkel kormánya 2025-ig kiterjeszti az elektromos autók vásárlásához igénybe vehető pénzügyi támogatási programot, további 1 milliárd eurós keretet biztosítva. Szintén 1 milliárd euró áll majd rendelkezésre a vállalkozások számára, amelyet új teherautók beszerzésére fordíthatnak, és hasonló volumenű összeget biztosítanak az autóipari beszállítóknak annak érdekében, hogy az új technológiákhoz kapcsolódó beruházásokat megvalósíthassák. 2 millió euró pedig a gyártósorok fejlesztésre, átalakítására áll majd rendelkezésre.

Szandányi Levente érdekességként jegyezte meg, hogy a nagyobb cégek, mint például a Volkswagen, a Daimer, esetleg a BMW éves szinte eurómilliárdokat költenek kutatás-fejlesztésre, tehát az 5 milliárd eurós csomag nem túl jelentős az ő léptékükkel mérve, viszont

a kis és közepes méretű német vállalatok számára valódi segítséget jelenthet az összeg.

Vélhetően neki szól a bejelentés elsősorban, hiszen már a koronavírus megjelentése előtt nagy terheket rót rájuk az új technológiákra történő átállás, amit a pandémia csak tetézett.

Nekünk is jó lehet

Azt alapul véve, hogy a csomag tartalmaz járműbeszerzési támogatást is, segítséget jelenthet a magyar autóipar számára is, abban az esetben, ha a német vásárolok, illetve a német cégek olyan termékeket vásárolnak, amiket Magyarországon állítanak elő, vagy a megvásárolt járművekben olyan berendezések, járműipari alkatrészek találhatóak, amik magyar operációk állítanak elő.

A tavaszi lezárásokat követően a nyári hónapokban, továbbá a szeptemberi hónapban Magyarországon egy erőteljes fellendülés volt tapasztalható az autógyártásban, valamint a több műszakos termelést is visszavezették. Nagy kérdés azonban, hogy a koronavírus-járvány második hullámának fölerősödésével milyen változások lesznek a szektorban. A világ különböző régióban a nagy autóipari piacok eltérően teljesítenek: míg a kínai autóeladások szárnyalnak, addig Amerikában elsősorban stagnálás tapasztalható,

Európában viszont ismét zuhanásnak indultak az értékesítések,

köszönhetően a komoly korlátozó intézkedéseknek a nagy piaci súlyú országokban, például Nagy-Britanniában vagy Franciaországban.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×