Átrendeződnek a vásárlói szokások és minden eddiginél jelentősebb forgalomra számíthatnak a webshopok, amit már a Google Trends adatai is alátámasztanak. Az elmúlt hónapban dupla annyian kerestek rá Google-ben a “Tesco és az Auchan házhoz szállítás” kifejezésekre, mint egy évvel ezelőtt - közölte Alberti Dorina, online marketing szakértő. Március elejéhez képest például közel 70 százalékkal többen kerestek rá az “auchan házhoz szállítás” kifejezésre.
“Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mivel a hatás nem ennyire azonnali és látványos, mint az élelmiszerek esetében. Ennek ellenére
várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet.”
- árulta el Alberti Dorina.
A Szerszam.Kell.hu barkácsáruház adatai alapján a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt, 2020 januárjához képest pedig 60-70 százalékos az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából is következik. De az utóbbi tételek nélkül is bőven két számjegyű a növekedés Nagy Gábor, a cég ügyvezetője szerint.
A magyar tulajdonú Dockyard üzletláncnál tavaly márciushoz képest 80 százalékkal emelkedett a webshop forgalma március első felében. Kun Ákos marketingvezető ehhez azt is hozzátette, hogy ezzel szemben az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40 százalékkal visszaesett. Bíznak benne, hogy minél előbb lecseng a járvány, és megszűnnek a korlátozások is, hiszen sokan a ruházati termékeket szeretik megfogni, felpróbálni.