Miután a német luxusautógyártó cég e-üzemanyagokba fektetett, a vállalat lobbizni kezdett uniós szinten is, hogy 2035 után is engedélyezzék a Porsche 911 gyártását, ezért a környezetvédők is folyamatosan figyelemmel kísérik az üggyel kapcsolatos fejleményeket.
"A Porsche elektromos járművekkel kapcsolatos tervei és a cég e-üzemanyagokba történő befektetése teljesen elkülönül egymástól" - mondta Karl Dums.
"A Porsche elektromossá alakítja a kompakt SUV modelljét, a Macant, ezt követi majd a 718-as modell, majd a legnagyobb számban értékesített Cayenne" - közölte Dums.
"A 911, amely 2022-ben az értékesítések 13 százalékát tette ki, kivételnek számít"
- tette hozzá.
Az e-üzemanyagot megkötött szén-dioxidból és megújuló forrásból származó hidrogénből állítják elő - amikor elégetik, újra szén-dioxid keletkezik, ami támogatói szerint károsanyag-mentessé teszi.
Karl Dums hozzátette, hogy a HIF Global által fejlesztett e-üzemanyag inkább a repülőiparra és a nehéz gépjárművekre összpontosít, mivel a személygépjárművek többsége majdnem teljes mértékben elektromos lesz.
Autóipari szakértők szerint az e-üzemanyagokat csak a piac kis részét képező, felsőkategóriás modellekben fogják használni. Az e-üzemanyagok jelenleg jóval többe kerülnek, mint a benzin vagy a dízelolaj.
A Porsche tavaly mintegy 320 ezer járművet gyártott, bevétele pedig 37,6 milliárd euró volt.