Ha a valódi szándéka a fővárosnak arra irányult, hogy jól elkülönítse a kerékpárosokat, rollereseket a közúti forgalmi sávok szűkítésével úgy, hogy emellett minden egyéb jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ezt sikernek könyvelhetik el, de ezzel az intézkedéssel csak tovább fokozzák a közúti járműforgalmi dugók kialakulását – fogalmazott a Magyar Nemzetnek Metál Zoltán, kiemelve:
minél több forgalmi sávot alakítanak át, annál több és állandó lesz a dugó.
Az Országos Taxisszövetség elnöke véleménye szerint ez már most látható és tapasztalható Budapesten, amit „nem mindenki fogad nagy ovációval”.
A Budapesten nemrégiben – búszsávokból – kialakított biciklisávok miatt a napokban az Országos Mentőszolgálat és Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke között is vita bontakozott ki, miután a mentők kifogásolták, hogy a kihelyezett sávelválasztó műanyag bóják gátolják őket a mozgásban. Erről bővebben itt írtunk.
Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára is kifejtette véleményét a bójás biciklisávokról: szerinte a "szakszerűtlen karók" kihelyezése a Váci és az Üllői út kerékpársávjai mellé veszélyes, dugókat okoz, akadályozza a betegellátást és a rendvédelmi szerveket.
Úgy véli, miután előzetes egyeztetés nélkül történt a lezárás, így hirtelen még nagyobb értetlenséget és riadalmat szült. Az elhatárolt terület szerinte csökkenti a forgalom szempontjából használható teret, és a forgalomban résztvevők a sáv elzárása miatt nehezebben tudnak majd lehúzódni, és elengedni a szirénázó mentőt, rendőrt, tűzoltót.