A XV. kerület vagyongazdálkodásának utóellenőrzése a 2014. október 22. és 2017. október 16. közötti időszakra terjedt ki. Az önkormányzat az intézkedési tervben meghatározott tizenöt feladatból egyet határidőben, egyet határidőn túl, hármat részben hajtott végre, tízet pedig nem hajtott végre. Az önkormányzat nem biztosította a vagyongazdálkodás szabályozott működését, a vagyonkimutatás nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak. Nem biztosították például az ingatlanvagyon-kataszter és a számviteli nyilvántartások egyezőségét és az üzemeltetésre átadott eszközök mérlegfordulónapi leltárral alátámasztását. A behajthatatlan és az elengedett követelések könyvelése nem volt összhangban az előírásokkal. Mindez azt mutatja, hogy az önkormányzat vagyongazdálkodásában meglévő hiányosságok miatt továbbra is fennállt a jogszabálysértő állapot - közölte az ÁSZ.
A XVI. kerületi önkormányzat vagyongazdálkodásának utóellenőrzése megállapította, hogy a jegyző határidőben gondoskodott a vagyonkimutatás módosításáról, a jogszabályi előírásoknak megfelelően aktualizálta a számviteli politikát, a mellékletét képező leltározási szabályzatot, és a szabályzatnak megfelelően került sor a teljes körű ingatlanleltárra. Az önkormányzat a belső ellenőrzésekhez kapcsolódó intézkedések nyilvántartását a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően vezette, illetve megkezdte a külső ellenőrzések nyilvántartásának vezetését. A jegyző ugyanakkor az intézkedési tervben meghatározott feladatok végrehajtásáról nem vezette a jogszabályi előírásoknak megfelelő nyilvántartást. Összességében a XVI. kerület önkormányzatának vagyongazdálkodása biztosította a szabályszerű, átlátható és elszámoltatható közpénzfelhasználást az ellenőrzött időszakban - írták.
A józsefvárosi önkormányzat utóellenőrzése a 2015. március 11. és 2017. október 12. közötti időszakra terjedt ki. A VIII. kerületi önkormányzat az intézkedési tervben meghatározott tizenöt feladatból hatot határidőben, egyet határidőn túl, kettőt részben hajtott végre, míg három feladat végrehajtása elmaradt; kettő okafogyottá vált, egynek a végrehajtása pedig nem volt időszerű. A vagyonkimutatást a vagyongazdálkodási rendeletben előírt tagolásban készítették el. 2014-2015-ben nem, de 2016. évben már biztosította az önkormányzat az ingatlanvagyon-kataszter és a földhivatali nyilvántartások közötti egyezőséget. A beruházási és felújítási kiadások bekerülési értékének meghatározása szabályszerű volt, azonban a számviteli elszámolás dokumentálása nem felelt meg az előírásoknak. Nem módosították, nem egészítették ki a vagyonkezelési szerződéseket, nem volt szabályszerű a behajthatatlan követelések törlésének dokumentálása - tették hozzá.