Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Simple idea to recycle a tennis ball to protect a car hook close up
Nyitókép: GettyImages/PicturePartners

Teniszlabda az autó hátulján? Meglepően hasznos oka van!

Tévedés azt gondolni, hogy a vonóhorogra helyezett teniszlabda csak egy jópofa dísz, nagyon is hasznos feladata van.

Elsőre furcsának tűnhet, hogy valaki egy félbevágott teniszlabdát rak járműve vonógömbjére, valójában több szempontból is hasznos trükk – írja a vezess.hu.

Mint olvasható, egyrészt a vonóhorog gömbje gyakran meg van zsírozva, hogy csökkentsék a súrlódást vontatás közben, hiszen erre akad az utánfutó ellenpárja. Csakhogy ez a kenőanyag akkor is ott marad, amikor a vonóhorog éppen nincs használatban, és ilyenkor könnyen összekenheti a ruhánkat vagy lábunkat, ha hozzáérünk.

Másrészt pedig ha nincs semmilyen védőeszköz a gömbön, akkor egy idő után a zsír lekopik, eltűnik a vonóhorogról, ezáltal pedig akár rozsdásodásnak is indulhat, és nem lesz meg a megfelelő kenés vontatás közben.

Ezt a két problémát pedig egyszerűen orvosolja egy teniszlabda. Az autós szakportál megjegyzi, való igaz, hogy létezik gyári műanyag védősapka a vonóhorogra, de akik rendszeresen akasztanak valamit az autó mögé, azok tudják, hogy az a műanyag sapka egy idő után eltűnik vagy eltörik.

De ez még nem minden

A vonógömb kellemetlen magasságban helyezkedik el – aki egyszer belerúgott, az tudja, mennyire fájdalmas tud lenni. A gumírozott labda valamennyit tompít az ütésen, így kevésbé veszélyes a lábszárnak. Emellett a rikító színű labda fel is hívja a figyelmet a vonóhorogra, ami egy parkolóban akár meg is előzhet egy kellemetlen koccanást, hiszen a többi autós hamarabb észreveszi, hogy kiáll valami a kocsinkból.

A jelenséggel azonban már egyre kevesebbszer találkozik az utca embere – akárcsak a kazettás magnókkal –, hiszen manapság már szinte minden gyártó rejtett vonóhorgokat kínál autóihoz. Ezek gombnyomásra előpattannak a lökhárító mögül, aztán egy mozdulattal vissza lehet őket hajtani (vagy elektronikusan mozgatható) – írják.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×