Új lapot nyit a technológiai együttműködésben az Apple és az Alibaba azzal, hogy Kínában közösen fejleszti a mesterségesintelligencia-szoftvert az ott árusított Apple telefonokhoz – jelentette a The Information nevű portál egy, a döntést közvetlenül ismerő személyre hivatkozva.
A fejlemény véget vethet a hónapok óta tartó bizonytalanságnak az Apple kínai mesterségesintelligencia-stratégiájával kapcsolatban. Az amerikai cég elkezdte elveszíteni piaci részesedését a hazai riválisokkal, köztük az újraéledő Huawei-jel szemben, miközben a kínai gyártók okostelefonjai már tavaly óta tartalmaznak MI-eszközöket.
A hír nyomán 1,5 százalékkal emelkedtek az Apple részvényei a korai kereskedésben, míg az Alibaba amerikai tőzsdén jegyzett részvényei 2,6 százalékkal erősödtek.
Az Apple tavaly a Baidut választotta fő kínai partnerének, de a vállalat nem tudott olyan ütemben haladni az Apple Intelligence névre keresztelt MI-t használó algoritmusok fejlesztése terén, mint ahogy azt az amerikaiak elvárták – áll a jelentésben. Ezt követően az Apple a Tencent, a TikTok gazdája, a ByteDance, az Alibaba és a DeepSeek által fejlesztett szoftverekben gondolkodott. Mivel azonban a DeepSeek mögött álló startupból hiányzott a nagy ügyfelek támogatásához szükséges munkaerő és tapasztalat, végül elállt a lehetőségtől.
Az Apple és az Alibaba nem reagált azonnal a Reutersnek a hírről érdeklődő megkeresésére. A cégek a jelentés szerint a kínai internetszabályozó hatóságnak jóváhagyásra benyújtották az általuk közösen kifejlesztett kínai mesterségesintelligencia-funkciókat.
Az eszközök bevezetése kulcsfontosságú, mivel visszaestek az iPhone-eladások a holdújévet magában foglaló ünnepi negyedévben, pedig általában ez az Apple számára a legtöbb eladást hozó időszak. Az ok az MI-funkciók hiánya volt, mivel ezek jelentik a legújabb készülékek legfőbb vonzerejét. A vállalat az eladások jelentős növekedését prognosztizálta a jelenlegi negyedévre, ami táplálja a reményét, hogy újra fellendül az iPhone iránti kereslet.
A The Information szerint az Apple-nek az Alibabát bevonó döntése mögött az áll, hogy az Alibaba, Kína első számú internetes áruháza hatalmas mennyiségű személyes adattal rendelkezik a felhasználók vásárlási és fizetési szokásairól, ami segíthet a mesterségesintelligencia-modellek képzésében és a még inkább személyre szabott szolgáltatások nyújtásában.