Az új irányelv megtiltja a hirdetőknek, hogy a generatív mesterséges intelligencia funkcióit, amelyek háttérképeket és képbeállításokat hoznak létre, politikával vagy társadalmi kérdésekkel kapcsolatos hirdetésekhez használják – közölte a Meta.
Az irányelv – amely a jövő évtől lép életbe – azt is előírja, hogy minden hirdetőnek nyilvánosságra kell hoznia, ha hirdetéseiben harmadik féltől származó mesterséges intelligencia szoftvert használt olyan képek, videók vagy valósághű hangok létrehozására, amelyek egy létező személyt ábrázolnak, aki olyasmit tesz vagy mond, ami a valóságban nem történt meg – írja az economx.hu.
A hirdetőknek azt is nyilvánosságra kell hozniuk, ha a hirdetések olyan eseményeket mutatnak, amelyek nem történtek meg, illetve ha megváltoztatják egy valós eseményről készült felvételeket, vagy egy eseményt a valódi kép, videó vagy hangfelvétel nélkül mutatnak be.