2024. július 19. péntek Emília
Kémcsövek a svájci Lausanne-i Egyetemi Kórház (CHUV) mikrobiológiai laboratóriumában 2020. március 23-án. Svájcban eddig 8547 koronavírussal fertőzött személyt regisztráltak és 118-an vesztették életüket.
Nyitókép: MTI/AP/Keystone/Denis Balibouse

Koronavírus - nagy áttörést értek el kutatók

Holland kutatók egy új ellenanyag felfedezéséről számoltak be, amely megakadályozza, hogy az új koronavírus sejteket fertőzzön meg.

Az Utrechti Egyetem, az Erasmus Orvosi Központ és a Harbour BioMed arról számolt be, hogy azonosítottak egy emberi monoklonális antitestet, amely megakadályozza, hogy a SARS-CoV-2 elnevezésű koronavírus laboratóriumi sejttenyészetben sejteket fertőzzön meg.

Az új koronavírus okozza a Covid-19 betegséget, amelynek már több mint 3,5 millió esetét azonosították a világon, és amelybe eddig több mint 251 ezren haltak bele.

A Nature Communications tudományos lap aktuális számában közölt kutatás azokon a vizsgálatokon alapul, amelyeket a kutatócsoport 2002-2003-ban végzett a SARS-CoV elleni antitestek után nyomozva.

"Ezeket a korábbi antitesteket használva azonosítottunk egyet, amely az új koronavírus fertőzését is semlegesíti sejtkultúrákban.

Ez az antitest képes lehet arra, hogy megváltoztassa az infekció útját a fertőzött testben, támogassa a vírus kiirtását, vagy megvédje a vírusnak kitett embert a fertőzéstől"

- mondta Berend-Jan Bosch, az egyetem kutatásvezetője, a tanulmány társszerzője.

Hozzátette, hogy az antitest olyan területhez kötődik, amely mind a SARS-CoV-ban, mind a SARS-CoV-2-ben megvan, ez magyarázza, hogy mindkét vírust képes semlegesíteni.

Koi Tamás: a vállalati rendszergazdák legnagyobb rémálma vált valóra, hetekig tarthat a káosz

Egy informatikai hiba okoz tömeges leállásokat világszerte. Több országban repülőtereken, bankokban, kórházakban és a médiában is problémákat jelentettek. Egy kiberbiztonsági cég egyik frissítése okozta a hibát, a hatásai pedig napokig, sőt, akár hetekig is tarthatnak – mondta az InfoRádióban Koi Tamás, a HWSW informatikai szakportál újságírója.
2024.07.22. hétfő, 18:00