A hét végén újabb utcai pályán – ezúttal Montrealban – küzdenek meg egymással a Forma-1-es csapatok. Nyolc futamot követően a címvédő holland Max Verstappen 169 ponttal vezeti az összetett vb-pontversenyt, a legutóbbi nagydíjon, Monte-Carlóban diadalmaskodó monacói Charles Leclerc 138 ponttal a második helyen áll, míg harmadikként 113 ponttal a brit Lando Norris várja a folytatást.
A konstruktőrök összetett pontversenyében élen álló Red Bull pilótái közül Max Verstappen csak a hatodik helyen végzett, míg Sergio Pérez – önhibáján kívül – már a verseny legelején kiesett Monacóban. A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: könnyen elképzelhető, hogy Kanadában is folytatódik a Red Bull kálváriája, mert jelen pillanatban nagyon úgy tűnik, hogy
az autóik küszködnek a bukkanókkal teli és a kerékvetők használatát igénylő pályákon.
A monacói versenyhétvégén maga Max Verstappen is elismerte, hogy autójával nem tudott úgy áthajtani a kerékvetőkön, mint a riválisok, illetve azt is megerősítette, hogy képtelen volt megbirkózni a monte-carlói pálya egyenetlen aszfaltjával. A többi istálló ezzel gyakorlatilag kiismerte az energiaitalosok egyik gyengeségét, ami a legutóbbi futamon azt eredményezte, hogy eltűnt a Red Bull kényelmes előnye a többiekkel szemben.
Vámosi Péter hozzátette: a Ferrari és a McLaren viszont egyértelműen magára talált a legutóbbi versenyeken, így izgalmasan alakulhatnak a következő futamok. Ráadásul a Gilles Villeneuve-ről elnevezett montreali pálya viszonylag lassú kanyarok és gyors egyenesek, sikánok kombinációját nyújtja, ami kedvezhet akár az előzéseknek is. A szakértő kiemelte, hogy a meteorológiai előrejelzések alapján eső várható hétvégén Kanadában, ami fokozhatja az izgalmakat, illetve váratlan helyzeteket is eredményezhet. Mindezek alapján kiélezett küzdelemre lehet számítani, és a szezon első harmadát követően Vámosi Péter szerint egyértelműen kijelenthető, hogy
az előző két idénnyel szemben idén már nem lehet előre borítékolni egy-egy futam előtt Max Verstappen győzelmét.
A szakíró szerint érdekes kérdés lehet a szezon hátralevő részében, hogy a Ferrarinál és a McLarennél nem gondolkodnak-e el azon, hogy érdemes lenne jobban támogatni azokat a pilótákat, akik kedvezőbb helyen állnak az összetettben és veszélyesebbek lehetnek Verstappenre. A maranellóiak esetében ennek Carlos Sainz látná a kárát Charles Leclerc-rel szemben, míg a McLarennél Lando Norris kaphatna nagyobb támogatást ezen elképzelés szerint, ami nyilván hátrányosan érintené csapattársát, Oscar Piastrit. Vámosi Péter elmondta: ez sok szurkolónak biztosan nagyon nem tetszene, főleg nem Carlos Sainz és Oscar Piastri rajongóinak. Ugyanakkor a Red Bull továbbra is „pokolian erős”, ezért a színfalak mögött talán már meg is kezdődtek a taktikázások azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne őket megtörni vagy legalábbis tartósan befogni.
A pilóták közötti hierarchia, illetve a konkrét verseny közbeni csapatutasítások nem új keletű dolgok a Forma–1-ben, elég csak a Rubens Barrichello–Michael Schumacher ferraris párosra gondolni, amelyben a brazilnak szinte mindig másodhegedűs szerep jutott.
A Ferrarinál tisztul a kép, a McLarennél nagy csaták váthatók
A Motorsport Online főszerkesztője úgy véli, Sergio Pérez gyengélkedései, rosszabb szereplése miatt a Red Bull „fogható” a konstruktőri bajnokságban, így egyes csapatoknak mostantól célszerű lenne „mindent egy lapra feltenni”, így például a Ferrarinak és a McLarennek egy pilótára (jelen esetben Charles Leclerc-re, illetve Lando Norrisra) koncentrálnia, mert ezáltal talán csökkenteni lehetne a hátrányt a Red Bull-lal, valamint Max Verstappennel szemben.
Vámosi Péter hozzátette: azzal, hogy Carlos Sainz már biztosan távozik a szezon végén a Ferraritól, illetve Lewis Hamilton jövő évi érkezését is bejelentették már a maranellóiak, tiszta kép alakult ki,
várhatóan innentől Charles Leclerc lesz a kedvezményezett az olasz istállónál a 2024-es idény végéig.
A McLarennél már „nem ennyire leosztottak a szerepek”, a Norris és Piastri közötti házi verseny még sok izgalmat tartogathat, igaz jelenleg 42 pont a különbség kettejük között az összetettben a brit javára.
A szakíró ugyanakkor megjegyezte: Oscar Piastri a Monte-Carlóban elért második helyezéssel akár nagyobb lendületet is kaphat, és úgy gondolja, egy ilyen fiatal versenyző esetében nem feltétlenül lenne célszerű, ha visszafognák azért, hogy a csapattársa előnyökhöz jusson. Emiatt nincs most könnyű helyzetben a McLaren, pro és kontra is szólnak érvek a pilóták közötti hierarchiában, illetve a kiváltságokat illetően. Vámosi Péter úgy fogalmazott, nyilván sokat fog számítani az, hogy mi lesz a csapatérdek. Arra számít, hogy egyelőre nem jut kivételezett szerephez Lando Norris, a McLaren valószínűleg inkább hagyja, hogy a két pilóta egymás között rendezze le a versengést.