eur:
411.41
usd:
397.57
bux:
0
2025. január 1. szerda Fruzsina
Nyitókép: Pixabay

Polgár Judit: nem az a lényeg, hogy a gyerekek sakkbajnokok legyenek

Polgár Judit Sakkpalota és Sakkjátszótér nevű programjait szeptembertől már Kínában is alkalmazni fogják. Minden idők legjobb női sakkozója az InfoRádiónak azt mondta, a kínai iskoláskorú gyerekek és a pedagógusok is nagyon érdeklődtek a program iránt.

Magyarországon 2013 óta választható tantárgy és a magyar nemzeti alaptanterv része a sakk. A Sakkpalota és Sakkjátszótér program a világon mindenhol ismert, de Polgár Judit karrierje is jó hívószó, a kettő egyvelegéből bontakozott ki 2016-ban egy együttműködés egy kínai cég és minden idők legjobb női sakkozója között, így most már Kínában is megismerkedhetnek a programmal a gyermekek.

A Sakkjátszótér és Sakkpalota nemcsak óvodás és iskolás korú gyermekeknek szól, hanem pedagógusoknak is, s most bevezetik Kínában - mondta Polgár Judit.

"A cég nagyon lelkes és elszánt, mindent megtesz azért, hogy Kínában is egyre népszerűbb legyen a program, szeptembertől bekerül az oktatási és saját intézményeikbe is"

- tette hozzá.

A tanulást segíti a sakk

Magyarországon már 2013 óta ismert a módszer, így van némi tapasztalat. A gyermekek nagyon aktívak, kreatívak és lelkesek, nem különben a pedagógusok, akik szintén nagyon élvezik az órákat - mesélte Polgár Judit.

Az egésznek az a lényege, hogy pedagógiával keverve, de a sakktáblán történik a játék. Nagyon játékosan és kreatívan, végtelen lehetőségekkel rendelkezik a program - tette hozzá.

"Nem az a lényeg, hogy a gyerekek sakkbajnokok legyenek, és kupát nyerjenek, hanem az, hogy

olyan gondolkodásmódot sajátítsanak el, ahol örömmel, de nagyon aktívan és sok önbizalomnövelő játékkal tudnak fejlődni

- legyen ez írás, koordináció, mozgás, csapatmunka, felelősségvállalás, döntéshozatal, logikus gondolkodás, kombinációs képesség - amit kicsiként, de később felnőttként is tudnak hasznosítani. A legjobb visszajelzés, hogy akik használják, azok jól érzik magukat, miközben fejlődnek" - mesélte Polgár Judit.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Pápai áldással is turbózzák a magyar bormarketinget

Pápai áldással is turbózzák a magyar bormarketinget

2024-ben kilenc országban, csaknem hetven magyar borászattal együttműködve népszerűsítette a Miniszterelnökség nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossága a magyar borokat, a legfontosabb nemzetközi eseményeken hazánk csaknem ötezer palack borral volt jelen – mondta az InfoRádióban a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Rókusfaly Pál kiemelte, hogy 2025 elején turbó fokozatra kapcsol a magyar bormarketing.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×