A tájékoztatás szerint kedden nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próba lesz, a járművek megfelelő felkészítése után.
A francia Alstom által gyártott többáramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kilovoltos (kV) felsővezetékhálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.
A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.
A MÁV közleményében kitért arra, hogy a megnövekvő utazási igény, és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik - rövid távú, átmeneti megoldásként - tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán.