Szerda éjjel már több mint 30 órája nem szállt fel egy Budapestre tartó Wizz Air-repülőgép Abu-Dzabiból - írja a Telex. A portál beszámolója szerint az utasokkal a hazaszállítás mikéntjéről és időpontjáról sem közöltek semmit. A portálnak egy, a helyszínen lévő utas azt írta, hogy őt és utastársait négy órán át várakoztatták a sivatagi országban egy hűsítetlen helyiségben információ és élelem nélkül, aztán kaptak csak vizet és valamilyen "fűszeres, arab ételt".
A repülőnek kedd 19.10-kor kellett volna felszállnia, először még csak másfél órával tolták az indulást, a becsekkolást minden gond nélkül elintézték, és a gépre is felszállt mindenki, az ajtókat lezárták, a gép azonban nem indult, sőt szerelők jelentek meg a gépnél, a gépen pedig leállították a klímát a kinti 38 fok ellenére.
Az utasokat hajnali 4-re vitték el egy szállásra, a reptéri busz viszont már 9-re értük ment, hogy a repülő délben felszállhasson - ám a gép nem volt sehol.
A Wizz Air a portállal azt közölte, meghibásodás miatt "át kellett ütemezni az indulást", az utasokat ellátják, elnézést kérnek tőlük, illetve hogy az utasok, a személyzet és a gépek biztonsága a legfontosabb.
A vállalatot az InfoRádió is megkereste, a vállalat azt közölte, a közelmúltban napvilágot látott több hasonló eset mind-mind elszigetelt:
- Milánó, szombat: lejárt a személyzet munkaideje, fáradt, kialvatlan személyzettel nem lehetett felszállni, az utasoknak meg kellett várni az új személyzetet
- Egy Budapestre tartó másik gépen a légkondi meghibásodása miatt nem vállalta a reptetést a Wizz
- A Korfu-Katowice járat Budapesten landolt egy furcsa, ismeretlen eredetű szag miatt, a járat helyett egy tartalék géppel gyorsan tovább szállították az utasokat.
"Úgy nem repülünk, hogy ha úgy látjuk, hogy a biztonság nem adott" - fogalmazott az InfoRádióban Trubek Zsuzsanna, a Wizz Air sajtómenedzsere.
Nem tartanak attól, hogy a fenti esetek miatt elpártolnának tőlük az utasok, sőt elmondta, hogy
ez a legerősebb nyaruk a foglalásokat tekintve Budapestről is, 60 százalékkal "nagyobbak", mint a Covid előtt.
"Százmillió euróval többet invesztáltunk az operációba, és tartalék gépekkel stabilizáltuk a rendszert. Rengeteget toboroztunk, többen dolgoznak nálunk, a késésekkel, törlésekkel szemben ellenállóbbak lettünk, változtattunk a menetrenden, mindent megtettünk, felkészülten mentünk neki az idei nyárnak" - sorolta.
Arra reagálva, hogy az utasok sokasága nyilatkozik arról, hogy nem tájékoztatták őket a problémák esetén, azt mondta, az utasok nem közvetlenül a Wizz Airnél foglalnak jegyet, hanem közvetítőkön keresztül, "itt csúszások lehetnek a kommunikációban", a Wizz Air a közvetítővel tud ilyenkor kommunikálni, és ilyenkor "órákat lehet elveszteni".
"Azt tanácsoljuk, az applikációnkon vagy a weboldalunkon keresztül foglaljanak repülőjegyet, akkor ilyen nem fordul elő" - mondta.
Az Abu-Dzabiban rekedt gép végül útnak tudott indulni éjjel - írja a Blikk.