Alapszabály, hogy a felhasználó személyében bekövetkezett változás 15 napon belül be kell jelenteni, különösen indokolt az, hogyha bérbe adunk – kezdte Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.
Mint mondta, erre két alapvető lehetőségünk van.
- Az egyik során a bérlő úgynevezett eltérő számlafizető státuszt kap, ami értelmében a tulajdonos marad továbbra is a szerződő fél, tehát ő rendelkezik a felhasználási helyre megkötött villany-, vagy gázszerződéssel, viszont más fizeti a számlát.
- Ugyanakkor arra is van lehetőség, hogy az új bérlő a saját nevén köt szerződést – magyarázta a szóvivő. Utóbbi esetében fontos, hogy csak a tulajdonos írásbeli hozzájárulásával köthető meg a szerződés, illetőleg javasolt, hogy a tulajdonos számára legyen egy álladó meghatalmazás a szerződés kezelésére.
Scherer Zsolt szerint a felhasználóváltozás bejelentése nemcsak vásárláskor vagy bérléskor fontos, hanem akkor is, ha mondjuk szívességgel jutunk ingatlanhasználathoz. Emlékeztetett, számos esetben előfordul, például az egyetemi szezonban, hogy a hallgató egy nagybácsi, nagynéni lakását használja, ilyenkor pedig – a bejelentéssel – jobb elkerülni az esetleges családon belüli félreértéseket, kellemetlen szituációkat.
Hol, hogyan?
A bejelentésre többféle lehetőség van. Általában a legjobb, legpontosabb, ha a régi és az új tulajdonos, illetve bérlő együtt jelenti be a változást a szolgáltatónak az ügyfélkapcsolati irodán – ismertette a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal munkatársa megjegyezve, hogy ezzel kapcsolatban minden információ megtalálható a szolgáltatók weboldalán az üzletszabályzatokban.
Scherer Zsolt arra is felhívta a figyelmet, hogy a bejelentés a kormányablakokon keresztül is megtehető az e-bejelento.gov.hu oldalon. Amennyiben pedig a szolgáltatások elektronikus ügyintézésével kapcsolatban lenne kérdésünk, akkor a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül tájékozódhatunk.