A változtatást a szeptemberben végzett gyorselemzésük alapján javasolják. A GVH megállapította ugyanis, hogy az ételkiszállítóknál a fogyasztói visszajelzések rendszere hiányos, pontatlan, visszaélésekre ad lehetőséget.
Kifogásolták többek között, hogy a vásárlók olykor utólag, és akár többször is módosíthatják korábbi véleményeiket. Az értékelő platformok egy részéről ráadásul nem derül ki, hogy az értékelés milyen szempontok és módszertan szerint készül, hány véleményt összesítenek, vagy nem egyértelmű, hogy a szöveges visszajelzésekből hogyan lesz értékelés. A platformok többségénél nem találtak tájékoztatást arról, hogy moderálják-e az értékeléseket, és mi alapján. Tudnak olyan esetről is, amikor egy értékelés nem jelent meg az érintett étterem mellett.
Az eredmények alapján a versenyhatóság a honlapján nyilvános ajánlásokkal támogatja az érintett vállalkozásokat annak érdekében, hogy a fogyasztói bizalmat fenntartó, megismerhető és átlátható értékelési rendszerrel rendelkezzenek. A vélemények torz megjelenítése ugyanis bizonyos esetekben akár a vásárlókat megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet, így hatósági szankciókkal járhat.
„A magyar nemzeti versenyhatóság elkötelezett a fogyasztók jogainak védelmében, ezért megelőző javaslatainkkal támogatjuk az érintett vállalkozásokat a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok kialakításában és elterjesztésében” – mondta Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.