eur:
394.29
usd:
370.44
bux:
65674.41
2024. április 19. péntek Emma
Felszáll a Wizz Air diszkont légitársaság első járata a Liszt Ferenc-repülőtérről Kazahsztán fővárosába, Asztanába 2017. június 8-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Szerződésbe ütközne egy újabb repülőtér Budapest közelében

Idegenforgalmi szakértők szerint utópisztikus ötlet vidékre vinni a fapados légitársaságok gépeit, Budapest vonzereje épp az, hogy közel van a belváros.

Bajba kerülhet a budapesti turizmus és elveszítheti régiós versenytársaival szembeni pozícióját, ha vidékre küldi a fapados gépeket - olvasható a keddi Világgazdaság több szakértői nyilatkozatot felvonultató írásában.

Ismert, Tarlós István főpolgármester a múlt héten az InfoRádió Aréna című műsorában közölte, a személyszállító gépek repülését éjszakára (éjfél és hajnali 5 óra között) betiltaná. Azt is elmondta, hatóságilag rendszeresen mérnék a zajterhelést, illetve a fapados és a teherszállító repülőgépek egy része vidékre távozhatna Ferihegyről.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, Flesch Tamás szerint meglepő ez a döntés, hisz Budapest vonzereje, hogy a repülőtérről fél órán belül a városban lehet lenni,

a városlátogató turizmus márpedig a magyar fővárosba repülők felét kiadja, ráadásul a jelenlegi közlekedési infrastruktúra mellett utópisztikus Ferihegyről bárhová elvinni a fapadosokat.

Úgy véli, több oldalról meg kell vizsgálni, hogy honnan mennyi idő alatt és mennyiért lehet Budapestet elérni, de a plusz 40-50 perces utazás biztosan vendégszámcsökkenéshez vezet.

Kálmán István, a Magyar Beutaztatók Szövetségének (Mabeusz) alelnöke szerint

a budapestieknek többet kéne tudniuk a turizmus pozitív hozadékáról,

elég csak az idegenforgalmi adóra és az áfára gondolni. Úgy véli, sehol nincsen túl sok turista, a bulinegyed problémáit is orvosolni lehet. Flesch Tamással egyetértve azt mondta, "ha 20-30 perc alatt nem jut el a turista a repülőtérről a belvárosba, nem fog ideutazni", Kecskemét például nem opció.

Tarlós István ezzel kapcsolatban az Echo TV-nek nyilatkozva hétfő este elmondta, távlati terv még egy repülőtér építése, ami besegíthetne a túlterhelt ferihegyi reptérnek. Ismert, 2006-ban a privatizációs szerződésben azt vállalta az akkori kormány, hogy 100 kilométeres körben nem épül újabb nemzetközi repülőtér. Ezzel kapcsolatban Tarlós István elmondta: szerződéseket lehet módosítani, "annak idején elég furcsa szerződéssel adtak túl ezen a repülőtéren is".

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorának vendége volt február közepén. Tekintse meg az adást!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Lefordultak az amerikai indexek

Lefordultak az amerikai indexek

Gazdasági információk tekintetében ma az amerikai lakáspiacról közölnek újabb adatot, ez a monetáris politikai kilátások szempontjából lehet érdekes. A héten eddig kedvezőtlenül alakulnak a részvénypiaci folyamatok, elsősorban az Izrael és Irán közötti konfliktus fokozódása nyomta rá a bélyegét a hangulatra, emellett továbbra is ott vannak a ragadós amerikai inflációval kapcsolatos aggályok, amelyek azt a narratívát erősítik, hogy akár hosszabb ideig maradhat a magas kamatszint. A magyar tőzsde ma esett, az európaiak viszont pluszban zártak. A tengerentúlon egyelőre esés látszik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×