Tarlós István főpolgármester februárban az InfoRádió Aréna című műsorában közölte, a személyszállító gépek repülését éjszakára betiltaná, hatóságilag rendszeresen mérnék a zajterhelést, illetve a fapados és a teherszállító repülőgépek egy része vidékre távozhatna Ferihegyről. Ez utóbbi terv nagy felzúdulást keltett a turisztikai szakmában, és Kecskeméten is sokan zokon vették az ötletet.
Magyarországon több mint száz kisebb-nagyobb repülőtér van, ezek egy részében az állam is tulajdonos. A közeljövőben a kormány elé kerülhet a vidéki regionális repterek fejlesztési és üzemeltetési koncepciója, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium készít - mondta most a Világgazdaságnak Mosóczi László, a tárca államtitkára.
Beszélt arról is, hogy figyelembe veszik majd az üzemeltetők üzleti terveit, légitársaságokkal folytatott menetrendi tárgyalásait is. Példaként említette a debreceni repülőteret, ahol a lehetőségeket erősen meghatározzák a város közelébe települt iparvállalatok elvárásai, a keleti irányú utazási szándékok.
Sármelléken hatmilliárdos fejlesztési program valósulhat meg, a győr-péri repülőtér már most nyereséges. Békéscsaba, Szeged és Székesfehérvár-Börgönd a Modern városok programban szerepel, de vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi, kecskeméti, pécsi repülőtér esetében is.
Mosóczi László elmondta, a koncepció alapvetően a repterek hosszú távú támogatására összpontosít, szem előtt tartva a régiófejlesztési és befektetésösztönzési szempontokat, de a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér áruszállítási kapacitásainak esetleges áthelyezésével nem foglalkozik, mert a teherszállítás irányait, célállomásait alapvetően a fuvaroztatók igényei határozzák meg.