eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
A Shanghai Airlines légitársaság Ningbo és Budapest között közlekedő új járatának első gépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2023. június 19-én.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Új kínai kapcsolat és sok "gyorsító" fejlesztés a ferihegyi repülőtéren

Megérkezett Budapestre a Shanghai Airlines első menetrend szerinti járata a kínai Ningbóból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A repteret üzemeltető cég jó pár beruházása segíti a nyáron az utasokat.

Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára az esti landolás után azt mondta: a járatnak a szomszédban zajló háború miatt is nagy jelentősége van, Kína is békét akar, Magyarország pedig támogatja a kínai béketervet az ukrajnai háborúval kapcsolatban. Szólt arról is, hogy a rendszerszintű versengés helyett a Kínával való stratégiai együttműködést támogatja a magyar kormány.

Valentínyi Katalint, a Budapest Airport vállalati kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban elmondta: Budapestnek már négy kínai várossal van összeköttetése, Sanghaj, Peking, Csungking után Ningbo a negyedik. Dolgoznak azon, hogy a járvány előtt elérhető Csengtu és Hszian városok is visszakerüljenek a kínálatba.

A két ország közötti élénk gazdasági kapcsolatok miatt nagy a kereslet a járatokra, úgy az üzleti világ, mind a turisták körében, és nagy töltöttséggel üzemelnek a járatok - jegyezte meg. A ninbgói járat is júliustól heti kétszerivé válik a mostani heti egy indulásról. (Mára Magyarország a kínai befektetők első számú célpontja Közép-Kelet-Európában, a kínai befektetések összértéke Magyarországon elérte a 8 milliárd dollárt, 2020-ban és 2023-ban is Kínából érkezett, illetve érkezik a legtöbb befektetés Magyarországra. 2022-ben Kína Magyarország első számú kereskedelmi partnere volt Európán kívül.)

Júliustól már heti 10 közvetlen járat lesz Magyarország és Kína között, ami már nagyon közel van a járvány előtti heti 13 géphez.

A nyárra a Budapest Airport sok fejlesztéssel készült. Az utasok számára ez a három dolog lesz a legfeltűnőbb:

  • újranyílik a terminálépület előtti parkoló, itt 586 új férőhely áll majd rendelkezésre.
  • kibővült a 2A terminál poggyászkiadó csarnoka, két új csomagszalagot is üzembe helyezte, ennek révén gyorsabban megkaphatják az utasok a bőröndjeiket.
  • két új utasbiztonsági folyosót nyitottak, most már 20 működik.

Mindezzel együtt a mostani főszezonban is érvényes, hogy időben kell érkezni a repülőtérre. Ez Valentínyi Katalin elmondása szerint 2-2,5 órát jelent, ami viszont csökkenhet, ha otthon "becsekkolt" az utas és mondjuk nincs feladandó poggyásza (vagy a légitársaságok önkiszolgáló poggyászfeladóit használva maga feladja). Ilyen esetekben a gépindulás előtt akár 1,5 óra is elegendő lehet.

"Tavaly nyáron a legnagyobb csúcsidőben sem kellett 15 percnél többet várni az utasbiztonsági ellenőrzésre" - emelte ki a vezérigazgató-helyettes, rámutatva: ez gyakorlatilag Európa-rekordnak tekinthető.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kitört a kullancspánik Magyarországon: mutatjuk, mire kell figyelni

Kitört a kullancspánik Magyarországon: mutatjuk, mire kell figyelni

Már most nagyon oda kell figyelnie minden túrázónak és kertészkedőnek, mert az enyhe tél miatt a korábbiakhoz képest sokkal több kullanccsal lehet találkozni a kirándulóhelyeken, valamint a kertes házak udvarain is. A Magyar Kullancsszövetség elnöke azt mondta az InfoRádióban, hogy az aranysakálok két, Hyalomma nemzetségbe tartozó kullancsfajt hurcoltak be Európába, amelyek nagyon veszélyesek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A nyelvünkbe van kódolva a siker: előbb leszel gazdag, ha ilyen nyelvet beszélsz?

A nyelvünkbe van kódolva a siker: előbb leszel gazdag, ha ilyen nyelvet beszélsz?

Az utóbbi évtized egyik érdekes eredménye az volt, hogy azon országokban, ahol olyan nyelvet beszélnek, amelyben a jelen idő használatával lehet a jövőre hivatkozni, magasabb a megtakarítási ráta, még akkor is, ha egyéb tényezőket, mint például a gazdasági fejlettség, az intézményi rendszer, és a kultúra, figyelembe vesznek. A nyelvi-megtakarítás hipotézise szerint ez azért van, mert azok, akik a jelen időt használják a jövőről szólva, közelebbinek érzik a jövőt és így inkább hajlandóak megtakarítani. Mi azt teszteltük, hogy ha valaki természetes módon a jelen időt használja a jövő idő helyett, amikor a jövőről beszél, akkor fontosabb-e számára a jövő (és emiatt akár többet is takarít meg). A várakozásainkkal ellentétben nem találtunk ilyen összefüggést.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×