eur:
389.63
usd:
362.78
bux:
67980.8
2024. május 3. péntek Irma, Tímea
Nyitókép: Facebook

Átalakíthatja a hazai vonatközlekedést a nagysebességű vasút

Nagysebességű vasút közlekedne 2040-ben Budapestről Győr érintésével Bécsbe, illetve Pozsonyon át Prágába és Varsóba – az előkészítésről Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója írt a Facebook-oldalán.

Egy szakmai konferencián mutatták be, hol tart a munka, az osztrák, cseh, szlovák es lengyel partnerek együttműködésével jelenleg a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő megrendelésére részletes megvalósíthatósági tanulmány készül, míg a nyomvonal-változatokról szóló döntés-előkészítő tanulmány már rendelkezésre áll.

A Budapest Fejlesztési Központban a távlatban tervezett nagysebességű vasút fővárosi érkezési pontjaival foglalkoznak, és Vitézy Dávid beszámolója szerint három infrastrukturális fejlesztés szolgálja a nagysebességű vasutak érkezését:

  • a Déli Körvasút fejlesztése és kapacitásbővítése, az ennek keretében a távolsági vonatok számára is készülő új Közvágóhíd állomás;
  • a Kőbánya-Kispest és Monor között létesülő új kétvágányos pálya, mely eléri a Liszt Ferenc repülőtér 2-es terminálját és bekapcsolja az elővárosi mellett a távolsági közlekedésbe is;
  • a részletes megvalósíthatósági tanulmányban a BFK által vizsgált új vasúti alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar térsége között, mely a távolsági vonatok kiszolgálását is szolgálhatja majd.

A vezérigazgató szerint ezek a fejlesztések nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a budapesti vasúti hálózat fogadni tudja a növekvő számú távolsági vonatot a jövőben, és például a Bécs vagy Prága felől érkező nagysebességű vonatok a belváros vagy a Déli Körvasút érintésével elérjék a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret a jövőben.

A távolsági közlekedés önálló új pályára helyezése jelentős pályakapacitásokat nyithat meg a ma is túlzsúfolt fővonalakon. Ez segít a teherforgalom vasútra terelésében, de új távlatokat nyit az elővárosi közlekedésben is – írja a Vitézy Dávid. Az 1-es (Budapest–Tatabánya) és a 30-as (Budapest–Székesfehérvár) vonalak elővárosi járatsűrűségét is jelentősen növelheti, ha a távolsági vonatok a jövőben az új nagysebességű pályára kerülhetnek.

Címlapról ajánljuk

Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban

A cseh Szervezett Bűnözés Elleni Központ vizsgálata megerősítette, hogy a vrběticei lőszerraktárak elleni, közel tíz évvel ezelőtti robbantás mögött az orosz katonai titkosszolgálat, a GRU állt. A külföldi kémek célja a fegyverek és lőszerek eljuttatásának megakadályozása volt olyan területekre, ahol az orosz hadsereg katonái tevékenykednek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×