eur:
389.38
usd:
362.64
bux:
0
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Ezért életveszélyesek nyáron az autópályák

A hőmérő higanyszála nem érte el a 30 fokot, tehát még szó sem volt rekkenő, nyári hőségről, a Passaut Nürnberggel összekötő autópályán Abensberg község közelében az úttest betonrétege némileg megbillent, a széle több centire felkunkorodott és egy éppen arra haladó motorkerékpáros halálát okozta. A jelenség nem teljesen új keletű, de idén aggasztó mértékben gyakorivá vált a dél-német autópályákon, ezért a rádióállomások ezen útszakaszok kerülését ajánlják a motorosoknak, de a gépkocsivezetőknek is.

A halálos kimenetelű szerencsétlenség mellett sérüléssel járó balesetet is okoztak az elmúlt napokban az autópályák meglazult betonrétege. Eddig a rendőrség közel 30 esetben értesült gépkocsivezetőktől az útburkoló betonlapok váratlan felkunkorodásáról a meleg következtében.

Kiváltképpen a dél-németországi autópályákat sújtja ez az aggasztó jelenség. Míg az elmúlt években átlagosan 5 vagy 6 esetben tapasztalták a betonlapok elmozdulását, idén egyre gyakrabban kell emiatt lezárni egész útszakaszokat, ami - természetesen - óriási torlódással jár.

Az aacheni egyetem útforgalmi tanszékének volt vezetője szerint a szaknyelven "blow up"-nak nevezett jelenséget a tartós napsütés váltja ki, ami valósággal felhevíti az útburkoló 25 centi méter vastagságú betonréteget. A felforrósodott betonlapok kitágulnak és utat keresve - a fugák mentén - jó néhány centire felkunkorodnak. Ez Bernhard Steinauer professzor szerint a gyakorlatban nem jelent mást, mintha a nagy sebességgel haladó autónak, vagy motorkerékpárnak egy magas járdára kellene felhágnia.

Így nem véletlen, hogy néhány nappal ezelőtt Abensberg közelében a motoros már képtelen volt befékezni az előtte szinte tornyosulni kezdő betonlap előtt és életét vesztette. Az aacheni egyetem volt professzora nem zárta ki, hogy takarékossági célzattal helyeztek el olyan betonlapokat a dél-német autópályákon, amelyek egy idő után nem állnak ellen a nap melegének, és felfelé mozdulnak el a meleg hatására.

A hatóságok ígéretet tettek az útszakaszok alapos átvizsgálására és arra is, hogy az elkövetkező ősz során a veszélyessé vált betonlapokat újakkal fogják helyettesíteni, de addig is a rádió útinform-szolgálatának bevonásával ismételten eltanácsolják a motorosokat a Nürnberg-München, a Passau-Nürnberg, valamint a München-Regensburg közti többpályás autóutak használatától,de a gépkocsivezetőket is óvatosságra, azaz lassúbb hajtásra intik és arra kérik, ha valamerre a betonlapok meglazulását észlelik, azonnal jelentsék a rendőrségnek. A Salzburgot Münchennel összekötő autópályán eddig nem észleltek ilyen jelenséget.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Mikor lesz végeredmény? Hány képviselőt küldhetünk Brüsszelbe? – minden, amit tudni kell az EP-választásról

Mikor lesz végeredmény? Hány képviselőt küldhetünk Brüsszelbe? – minden, amit tudni kell az EP-választásról

Olaszországban csak 23 órakor zárnak majd be szavazókörök a június 9-ei európai parlamenti választáson, ezért addig egyetlen országban – így Magyarországon – sem hozzák nyilvánosságra a voksolás hivatalos eredményét. Június 6. és 9. között összesen 370 millió európai választópolgár döntheti el, hogy kik legyenek az Európai Parlament tagjai a következő öt évben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×