Több mint három éve vezette ki a Meta a Facebook egyik vitatott funkcióját, az arcfelismerést, mely a platformra feltöltött képeken volt képes felismerni az adott illetőt. A funkció azonban most visszatér – igaz, nem úgy, és nem abból a célból, mint korábban. A Meta ugyanis a csalók ellen veti be a funkciót, valamint azzal a céllal, hogy segítse a felhasználókat a fiókjaik visszaszerzésében, ha kizárták magukat.
A cég először a hírességek és közszereplők arcát használó, csalárd hirdetések kiszűrésére fogja bevetni a technológiát. Ha a Meta rendszerei azt feltételezik, hogy az adott hirdetés átverés, és visszaél egy ismert ember arcmásával, akkor fogják összevetni a képet az adott személy valódi oldalán lévő profilképekkel. Ha a felismerő egyezést mutat, a hirdetést törlik – olvasható a hvg.hu-n.
Ami a fiókjukhoz a hozzáférést elvesztő felhasználókat illeti, nekik eddig nem volt egyszerű dolguk, hogy bizonyítsák, tényleg az ő profiljukról van-e szó. Ez azonban most egyszerűbbé válik egy új, „videós szelfi” funkcióval, mellyel a felhasználók feltölthetnek magukról egy rövid videót. Ezt aztán a Facebook vagy az Instagram összeveti a profilképével, és dönt a továbbiakról.
Ez a funkció azonban nem fog működni, ha mondjuk nincs profilképe, vagy egy üzleti oldalnál nem egy személy van azon
– jegyzi meg a lap.
A Meta állítja: mindkét funkció esetében azonnal törölni fogja a gyűjtött fotókat. Az újdonságokat már elkezdte tesztelni a cég néhány felhasználónál, de az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban egyelőre ez sem indult meg – a helyi szabályozások miatt. A Meta azonban abban bízik, hogy 2025-ben globálisan bevezetheti majd az újdonságokat.