Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépe a Sardar Vallabhbhai Patel nemzetközi repülőtér közelében felszállás után zuhant le Ahmedabadban. 242 ember vesztette életét. A tragédia vizsgálata és okának felderítése még folyamatban van.
Az iparág egyik legbefolyásosabb alakja, Willie Walsh, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője és egykori pilóta szerint erős érvek szólnak a kamerák telepítése mellett. "Jelenlegi ismereteink alapján elég valószínű, hogy a hangfelvétel mellett egy videofelvétel is jelentősen segítené a nyomozókat, például a mentális egészséggel kapcsolatos vizsgálat lefolytatásában" – idézt Walsh szavait a Reuters alapján az Economx.
- A pilótafülke-kamerák támogatói szerint a felvételek kitölthetik a hang- és adatrögzítők által hagyott réseket,
- míg az ellenzők szerint az adatvédelemmel és a visszaéléssel kapcsolatos aggodalmak meghaladják azt, amit a nyomozások szempontjából marginális előnyöknek tartanak.
2000-ben Jim Hall, az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanácsának (NTSB) elnöke sürgette a Szövetségi Légügyi Hivatalt (FTA), hogy írja elő a kereskedelmi repülőgépek pilótafülke-képrögzítőkkel való felszerelését. Hall ajánlása az 1999-es Egyptair 990-es járatának katasztrófáját követően érkezett, amikor az NTSB szerint az első tiszt szándékosan vezette katasztrófába a Boeing 767-est, a fedélzeten tartózkodó mind a 217 ember életét vesztette.
Egy másik repülésbiztonsági szakértő, Anthony Brickhouse azt mondta, hogy baleseti nyomozóként támogatja a pilótafülke-videózást, de elismerte, hogy a kereskedelmi pilótáknak komoly aggályaik vannak. Az Air India 171-es járatáról készült videó azonban sok kérdésre választ adott volna – tette hozzá.







