Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Unsplash

Az Air India-gép katasztrófája után sorra vizsgálják át a Boeing repülőket

Nem csak India, hanem Dél-Korea is elrendelte a Boeing-gépek üzemanyag-kapcsolóinak átvizsgálását a 260 emberéletet követelő tragédia nyomán.

Az indiai légügyi hatóság hétfőn utasította a légitársaságokat, hogy vizsgálják meg több Boeing-modell üzemanyag-kapcsolóit, miközben Dél-Korea is hasonló intézkedést jelentett be – írja a Reuters híradása nyomán a Portfolio.

A fokozott ellenőrzések középpontjában azok a kapcsolózárak állnak, amelyek az Air India múlt havi tragikus balesetének kivizsgálásában kulcsszerepet játszanak.

Az ellenőrzéseket annak ellenére rendelték el, hogy a Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) az elmúlt napokban arról tájékoztatta a légitársaságokat és a szabályozó hatóságokat, hogy a Boeing gépek üzemanyag-kapcsolóinak zárszerkezetei biztonságosak.

A tragédiáról készült előzetes jelentés szerint a kapcsolók szinte egyszerre váltottak át üzemi helyzetből kikapcsolt állapotra a felszállást követően.

A pilótafülkében rögzített hangfelvételen hallatszik, ahogy az egyik pilóta kérdőre vonja a másikat, miért zárta el az üzemanyagot, mire az azt válaszolja, hogy nem ő volt.

A jelentés megemlített egy 2018-as FAA-ajánlást, amely javasolta, de nem tette kötelezővé több Boeing-modell, köztük a 787-es és 737-es típusok üzemeltetői számára az üzemanyag-elzáró kapcsolók zárszerkezetének ellenőrzését, hogy azok ne mozdulhassanak el véletlenül.

Egyes légitársaságok már 2018 óta ellenőrzik ezeket a kapcsolókat az FAA ajánlása szerint, mások az Air India szerencsétlenségét követően kezdték el. A Korean Air kedden közölte, hogy proaktívan megkezdte az üzemanyag-vezérlő kapcsolók ellenőrzését. Az Air India a hétvégén kezdte meg 787-es és 737-es flottájának ellenőrzését, és eddig nem talált problémát. A csoport 787-eseinek körülbelül felét és szinte minden 737-esét már megvizsgálták, és a vizsgálatokat várhatóan egy-két napon belül befejezik.

Az előzetes jelentés alapján az Air India nem végezte el az FAA által 2018-bna javasolt ellenőrzéseket, mivel azok nem voltak kötelezők. Másfelől a jelentés megjegyezte, hogy a karbantartási nyilvántartások szerint a gázkar vezérlőmodulját, amely magában foglalja az üzemanyag-kapcsolókat, 2019-ben és 2023-ban is kicserélték a balesetben érintett repülőgépen.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×