A hétfőn életbe lépett intézkedés után két hónapos átállási időszak következik, amely alatt nem szabnak ki büntetéseket – jelentette be Mato Franković polgármester. A rendszert még finomhangolni kell és további berendezéseket telepítenek a zónába – írja a Portfolio.
2026-ban P+R (Park and Ride) rendszert is bevezetnek, amely jelentősen javítja majd a forgalom áramlását azáltal, hogy a kirándulóbuszokat eltereli a Pile-kapu környékéről. A polgármester hangsúlyozta, hogy a PPK kártyával rendelkező lakosok vagy a kijelölt zónában élők továbbra is korlátozás nélkül közlekedhetnek. Az engedély nélküli járművek aránya egy hét alatt 70 százalékról 30-ra csökkent.
Dubrovnik városa megállapodást kötött az Uberrel és a Bolttal is. Azok a sofőrök, akik megfelelnek a város követelményeinek, különleges engedélyeket kapnak, és csak a jóváhagyott engedéllyel rendelkezők fogadhatnak fuvarokat a zónán belül. A zónát hamarosan a Google Térképen is feltüntetik.
A város több közlekedési és önkormányzati felügyelőt készül alkalmazni, akiket testkamerákkal szerelnek fel a gyakori szóbeli és fizikai konfrontációk miatt.






