Bár az EU korábban zöld utat adott a C3-as típusú átvilágító berendezéseket használó légikikötők számára a 100 milliliteres folyadékkorlát feloldására, kiderült, hogy az eszközök nem hozzák az elvárt eredményeket.
Az Európai Bizottság (EB) rendelete szerint szeptembertől emiatt azokon a repülőtereken is visszaáll az utasok kézipoggyászaiban szállított folyékony anyagokra, aeroszolokra és gélekre (Liquids, aerosols, gels – LAG) vonatkozó szabály, ahol ezt eltörölték – írja az airportal.hu.
A szigorítás az Európai Unió tagállamai mellett Izland, Svájc, Liechtenstein és Norvégia repülőtereire is vonatkozik, az Egyesült Királyság pedig már június 9. óta visszaállította a szabályt.
Szeptember 1-től az utasok újra legfeljebb 100 milliliteres kiszerelésben szállíthatnak a kézipoggyászaikban folyadékokat, aeroszolokat és géleket, maximum 10 darabot, ezeket pedig egyetlen 1 liter űrtartalmú, átlátszó és visszazárható tasakban kell szállítaniuk.
A szigorítás az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsának (ACI Europe) korábbi közleménye szerint főként azon repülőterek számára jelent csapást, amelyek az utasbiztonsági ellenőrző pontok áteresztőképességének növelése és az utazási élmény javítása érdekében jóhiszeműen az első között beruháztak az új technológiába.
A C3-as szkennerek beszerzése ugyanis átlagosan 8-szor többe kerül a hagyományos röntgensugaras gépeknél, emellett a karbantartási költségek is 4-szer magasabbak.